Pasažieru pārvadājumu uzņēmums SIA "Vas-SV" iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā saistībā ar pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" iepirkuma konkursu par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā, liecina IUB publicētā informācija.
"Vas-SV" pārstāvis aģentūrai LETA pastāstīja, ka uzņēmumam pagaidām nav radušies iebildumi par pašu iepirkuma dokumentu - uzņēmēji ir neapmierināti par "Rīgas satiksmes" darba stilu.
Iepazīstoties ar konkursa nolikumu, uzņēmējiem radušies vairāki jautājumi, kuri nosūtīti nolikuma autoriem. "Vas-SV" lūdzis sīkāku informāciju par e-talona ieviešanas prasībām un izmaksām, mikroautobusu vizuālās identitātes prasībām, maršrutiem un citiem jautājumiem. ""Rīgas satiksmē" mums apstiprināja, ka jautājumi ir saņemti un atbildes tiek gatavotas, bet trīs nedēļu laikā atbildes joprojām neesam saņēmuši. Vērsāmies arī pie ["Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Leona] Bemhena, bet arī viņš nereaģēja, tāpēc vērsāmies ar sūdzību IUB. Jūtamies ierobežoti piedāvājuma sagatavošanā," aģentūrai LETA skaidroja uzņēmumā.
Publisko Iepirkumu likums paredz - ja ieinteresētais piegādātājs ir laikus pieprasījis papildu informāciju par kandidātu atlases prasībām, pasūtītājs to sniedz iespējami īsā laikā, bet ne vēlāk kā četras dienas pirms pieteikumu iesniegšanas termiņa beigām.
Savukārt, ja ieinteresētais piegādātājs ir laikus pieprasījis papildu informāciju par iepirkuma procedūras dokumentos iekļautajām prasībām attiecībā uz piedāvājumu sagatavošanu un iesniegšanu vai pretendentu atlasi, pasūtītājs to sniedz piecu dienu laikā, bet ne vēlāk kā sešas dienas pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa beigām.
Uzņēmēji uzskata, ka "Rīgas satiksme" pārāk ilgi vilcinās ar atbildes sniegšanu, tāpēc vērsušies IUB. Sūdzību plānots izskatīt līdz 17.oktobrim.
LETA jau ziņoja, ka pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pēc teju deviņu mēnešu gatavošanās 22.augustā izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par pasažieru pārvadājumiem paaugstināta servisa maršruta tīklā. Pieteikumi iesniedzami līdz 15.oktobra plkst.15.
Jauno līgumu paredzēts slēgt uz pieciem gadiem - tas ir maksimālais iespējamais termiņš, kas noteikts iepirkumu likumā. Pērn izsludinātajā konkursā tika plānots, ka līguma termiņš būs astoņi gadi.
"Lai gan iepirkuma nosacījumi vairāk vai mazāk palikuši tie paši, atsevišķas prasības kļuvušas pat stingrākas - elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana, vienota vizuālā standarta ieviešana, pievienošanās kopējām sistēmām, kas nodrošina pakalpojuma sniegšanas kontroli," uzsvēra "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis.
Iepirkums tika izsludināts atkārtoti, jo IUB 16.janvārī aizliedza "Rīgas satiksmei" slēgt līgumus sarunu procedūrā "Par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļas maršrutos", jo Igaunijas uzņēmums "Riga Transport" cēlis iebildumus pret iepirkuma procedūras metodi - igauņi uzskata, ka slēdzamais līgums ir uzskatāms par publisko iepirkumu līgumu, tāpēc šajā gadījumā pretendenti jānoskaidro nevis sarunu procedūrā, kā to izvēlējusies darīt "Rīgas satiksme", bet atklātā iepirkuma konkursā.
"Rīgas satiksme" IUB lēmumu ir apstrīdējusi, tomēr tas apturējis iepriekšējo iepirkuma procedūru. Ņemot vērā to, ka Rīgas domes mērķis ir sakārtot paaugstināta pakalpojuma servisa jomu un iepriekš apstrīdētais līgums šo procesu ir apstādinājis, "Rīgas satiksme" pieņēmusi lēmumu izsludināt jaunu iepirkuma procedūru, jo tas ir vienīgais veids, kā pildīt Rīgas domes izvirzīto mērķi, skaidroja uzņēmuma pārstāvis.
Pārvadātāju iesniegtās ziņas par mikroautobusu pasažieru skaitu liecina, ka šā gada pirmajā pusgadā ar minibusiem kopumā pārvadāti 5,07 miljoni pasažieru, kas ir 6,7% no visiem sabiedriskajā transportā pārvadātajiem pasažieriem. Precīzi dati par minibusos pārvadātajiem pasažieriem būs pieejami arī "Rīgas satiksmei", kad stāsies spēkā jaunie līgumi un paaugstināta servisa maršruta tīkla nodrošināšanas veicēji ieviesīs elektronisko norēķinu sistēmu arī minibusos.