Rīgā maģistrālās ielas labos, citur lāpīs

Šogad Rīgā tika salabots 26 ielu segums, bet par brauktuvēm, kuras remontu piedzīvos 2010. gadā, Rīgas domes Satiksmes departaments sola izlemt pēc nākamā gada budžeta apstiprināšanas.

Tomēr jau tagad ir skaidrs, ka visbiežāk tiks lāpītas bedrītes.

Ielas, kurām ir nepieciešams atjaunot asfaltbetona segumu, Rīgas domes Satiksmes departaments nosaka pēc to tehniskā stāvokļa, kā arī ievērojot izpilddirekciju lūgumus un iedzīvotāju iesniegumus. Protams, pirmām kārtām salabo maģistrālās ielas un ielas ar sabiedriskā transporta satiksmi. "Ja iela ir tādā stāvoklī, ka ar bedrīšu remonta palīdzību segumu vairs nav iespējams uzlabot, tad tiek vai nu ieplānota asfaltbetona seguma atjaunošana, vai arī ielas rekonstrukcija jeb pilnīga pārbūve. Rekonstrukcija tiek plānota tām ielām, kurām ir bojāts ne tikai asfaltbetona segums jeb ielas virskārta, bet arī ielas pamatslāņi, kā arī nepieciešama lietus ūdens kanalizācijas sistēmas izbūve," paskaidro departamenta komunikācijas daļas vadītāja Ieva Prauliņa.

Iedzīvotāji par kritiskām uzskata, piemēram, Ruses ielu un Apūzes un Anniņmuižas bulvāra krustojumu. Vai tuvākajā laikā tur plānoti remontdarbi? "Atbilstoši finansiālajām iespējām šogad pēc Satiksmes departamenta pasūtījuma tika atjaunots asfaltbetona segums Anniņmuižas bulvārī. Pārējās minētajās ielās braukšanas apstākļu uzlabošanai atbilstoši finansiālajām iespējām tiek veikts satiksmei bīstamo bedru remonts," atbild I. Prauliņa.

Par vienu no satiksmei bīstamākajām kļuvusi arī Kandavas iela pie Āgenskalna sākumskolas. To daudzi šoferi izmanto sastrēgumu apbraukšanai, un segums ir pazudis tiktāl, ka kanalizācijas aku vāki izlīduši virspusē. Tomēr rajona nozīmes ielās, kur transportlīdzekļu satiksme ir palielinājusies tik ļoti, ka var apdraudēt drošību, Satiksmes departaments, piemēram, ar ceļa zīmju palīdzību ierobežo ātrumu vai kravas transporta satiksmi.

Šobrīd departaments aicina informēt, ja iedzīvotāji uzskata, ka iela kļuvusi nedroša. Arī izpilddirekcijas vēl apkopo priekšlikumus, kur nepieciešams remonts. Diemžēl šogad iekškvartālu ielu remontam bija piešķirti mazāk nekā 0,5 miljoni latu. Tas nozīmē, ka salabot varēja tikai viskritiskākajā stāvoklī esošās. Salīdzinājumam – pērn šim mērķim bija atvēlēti vairāk nekā 2 miljoni latu. Rīgas domē vēl nevarēja pat prognozēt, cik naudas iekškvartālu brauktuvju remontam tiks piešķirts 2010. gadā. Acīmredzot lielāka skaidrība būs tikai decembrī, kad sāks apspriest pilsētas budžetu.