Zemgrīdas tramvaji kļūst garāki

© Dmitrijs Suļžics

Rīgā jauno zemās grīdas tramvaju parku ir papildinājuši četri jauni, garāki, tramvaji. Tiem ir nevis trīs, bet četras sekcijas. Pagaidām 6. tramvaja maršrutā kursēs četri no sešiem jaunajiem tramvajiem, kas SIA Rīgas satiksme (RS) nonākuši no Čehijas rūpnīcas Škoda.

Pagarinātā tramvaja garums ir 41 metrs, tam ir astoņas durvis, 79 sēdvietas un 353 stāvvietas, un tajā var vienlaikus pārvadāt 432 pasažierus. Šiem tramvajiem prognozē apmēram 30 gadu ilgu darba mūžu.

Pagaidām jaunie, ietilpīgākie, tramvaji kursē 6. maršrutā Radio iela–Jugla. Kamēr ilgst rekonstrukcija, tramvaji tālāk par pieturvietu 45. vidusskola nebrauc. Pašlaik no Ropažu ielas līdz galapunktam Juglā ir izbūvēta saimnieciskā kanalizācija, no Mārkalnes ielas līdz Ropažu ielai 1,5 kilometru garumā jau ir nobetonēti ceļa pamati. Mēnesī tiekot rekonstruēti apmēram 600 metru. RS pieļauj, ka posmā līdz Mārkalnes ielai remontdarbus varētu pabeigt decembrī, bet posmu līdz tramvaja galapunktam sāks pārbūvēt gada pēdējos mēnešos. Šos darbus plānots pabeigt 2013. gada vidū. Pēc tam pasažieriem būs ērtāk gan iekāpt, gan izkāpt no tramvaja, jo pieturvietu platformas būs platākas un augstākas, kā arī, nomainot sliedes, tiks mazināts tramvaju radītais troksnis.

Līdz šā gada beigām ir plānots pārbūvēt arī tramvaja sliedes no Radio ielas vecpilsētā līdz Ausekļa ielai un 11. tramvaja maršrutu līdz Mežaparkam.

Pirmais zemās grīdas tramvajs Rīgā nonāca 2010. gada pavasarī un pēc izmēģinājumiem divu mēnešu garumā pasažierus sāka pārvadāt jūnija sākumā. Īsākajā, triju sekciju, zemgrīdas tramvajā ietilpst 300 pasažieru, tas ir 31,64 metrus garš.

Svarīgākais