Rīgā atklāta satiksme jaunizbūvētā Keldiša ielas posmā

Šodien tika atklāta satiksme Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielas jaunizbūvētā posmā no Ulbrokas līdz Lubānas ielai.

Ielas rekonstrukcija tika sākta pagājušā gada oktobrī, bet darbi pabeigti gadu ātrāk nekā plānots, par ko īpašu pateicību būvniekiem izteica Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs. Ielas rekonstrukcija izmaksāja 994,5 tūkstošus latu, no tiem 300 000 latu bija ERAF līdzfinansējums.

Nepieciešamība izveidot ielas savienojošo posmu no Ulbrokas līdz Lubānas ielai radās līdz ar Slāvu maģistrālā transporta mezgla atklāšanu, kas būtiski paaugstināja satiksmes intensitāti pa Lubānas ielu. Lai nodrošinātu iespēju transportlīdzekļiem no M. Keldiša ielas droši iekļauties satiksmes plūsmā pa Lubānas ielu, tostarp arī dotu gājējiem un velosipēdistiem iespēju droši šķērsot transportlīdzekļu brauktuvi, M. Keldiša un Lubānas ielu krustojumā izbūvēti luksofori ar regulējamām gājēju pārejām, kā arī veloceliņš.

Jaunais ielas posms būtiski atslogos piegulošās ielas, tāpat nodrošinās ērtu nokļūšanu uz Rīgas apvedceļu, braucot no Ulbrokas Dreiliņu virzienā. Satiksmes organizācijas izmaiņu rezultātā tiks atslogots arī Lubānas un A. Saharova ielu krustojums, kas līdz šim bija grūti izbraucams daudzo transportlīdzekļu kreisā manevra veikšanas dēļ.

Latvijā

2025. gada pirmajos sešos mēnešos DDoS1 (pakalpojumu atteices) uzbrukumu skaits ir sarucis par 73%, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn – to skaits sarucis no 848 gadījumiem 2024. gada pirmajā pusgadā līdz 225 šogad, vēsta tehnoloģiju un inovāciju uzņēmums Tet. Lielākais 2025. gadā fiksētais uzbrukums sasniedza 300 Gbps. Vienlaicīgi aug kompromitētu ierīču skaits no Latvijas, kas tiek izmantotas kiberuzbrukumiem citām valstīm.

Svarīgākais