Daugavas promenādē pagarināts veloceliņš līdz peldvietai

© Gints Ivuškāns

Daugavas promenādē šovasar pabeigta gājēju laipas izbūve, bet aiz putnu vērošanas torņa, netālu no bijušās rūpnīcas "Sarkanais kvadrāts", izbūvēts 170 metru garš veloceliņa pagarinājums līdz peldvietai.

Jau ziņots, ka Daugavas promenādes labiekārtošanu Ķengaragā Austrumu izpilddirekcija veic jau kopš 2006.gada - promenādē ierīkots apgaismojums, izbūvēts veloceliņš trīs kilometru garumā un tā galā atklāts putnu novērošanas tornis. Tāpat Daugavas krastmalā ierīkots aktīvās atpūtas laukums, uzstādīti soliņi, šaha un tenisa galdiņi, atjaunots gājēju tiltiņš pie dīķa un uzbūvēts tiltiņš aiz bijušā "Sarkanā kvadrāta", kā arī veikti citi labiekārtošanas darbi.

Šovasar pabeigta gājēju laipa, nojaucot pagaidu koka konstrukcijas un tā vietā izbūvējot taku no stiklšķiedras kompozīta materiāla. Kokmateriāli no pagaidu takas izmantoti, lai izveidotu tiltiņu pār grāvi aiz putnu novērošanas torņa, kur izbūvēts veloceliņa posms līdz peldvietai un sakopta krastmala - izzāģēti krūmi, nopļauta zāle un ierīkots apgaismojums.

Nākamgad Austrumu izpilddirekcija plāno lūgt finansējumu Daugavas gultnes izpētei, lai varētu izveidot oficiālu peldvietu, izveidot glābšanas staciju, novietot ģērbtuves un tualetes. Rīgas Austrumu izpilddirekcijas izpilddirektors Dmitrijs Pavlovs (GKR) aģentūrai LETA pastāstīja, ka pēdējo pāris gadu laikā tiek veiktas ūdens kvalitātes analīzes deviņās vietās Daugavā, kas liecina, ka ūdens upē ir piemērots, lai peldētos.

Tuvāko pāris mēnešu laikā atbilstoši arhitektes Daigas Veinbergas koncepcijai pie Daugavas tiks uzbūvētas divas skatu platformas, par kurām noslēdzies iepirkuma konkurss un notiek saņemto pieteikumu izvērtēšana, savukārt nākamo trīs gadu laikā pašvaldība varētu pilnībā pabeigt veloceliņu no centra līdz Dārziņiem, kopumā 17 kilometru garumā. Patlaban tas izbūvēts posmā no Dienvidu tilta līdz Sarkanā kvadrāta rūpnīcai, nākamgad Spīķeru rekonstrukcijas projekta gaitā plānots pabeigt posmu no Dzelzceļa tilta līdz Salu tiltam, bet pēc tam izbūvēt trūkstošos posmus.

Līdzās gājēju tiltiņam aiz Sarkanā kvadrāta rūpnīcas nākotnē taps zaļā estrāde, kurai izstrādāts detalizēts skiču projekts, un skeitparks, kura tehniskais projekts jau ir gatavs un nepieciešams vien piesaistīt finansējumu tā būvniecībai.

Svarīgākais