Rīgas reklamēšanas kampaņa, kas sāksies 23.novembrī septiņās valstīs, tiks papildināta ar stāstu par Rīgu kā vēsturisko Ziemassvētku eglītes tradīcijas dzimšanas vietu pirms 499 gadiem.
Par to žurnālistus šodien informēja Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) un Rīgas tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes priekšsēdētājs, Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks preses konferencē, kurā iepazīstināja ar "Live Rīga" ziemas kampaņu ārvalstīs un citām aktivitātēm Rīgas atpazīstamības un tūrisma attīstības veicināšanai.
"Ziemassvētku eglītes stāsts ir pat senāks nekā stāsts par Santa Klausu, kuru 19.gadsimta sākumā izdomāja kāda reklāmas aģentūra Amerikā, un vēlāk kāds vēl gudrāks cilvēks izdomāja, ka Santa Klauss ir nācis no Somijas. Tomēr līdz šim pietiekami nav ticis popularizēts fakts, ka pirmā Ziemassvētku eglīte tika uzstādīta Rīgā 1510.gadā," apgalvoja Fliks.
Līdz ar to ar šo stāstu tiks papildināta "Live Rīga" ziemas kampaņa.
Sākot no 23.novembra, reklāmas kampaņas aktīvā fāze turpināsies piecas nedēļas. Ziemas kampaņas gaitā uz Rīgu kā pievilcīgu galamērķi RTAB aicinās potenciālos ceļotājus no Igaunijas, Krievijas, Lietuvas, Norvēģijas, Somijas, Vācijas un Zviedrijas.
Šlesers atzina, ka, iespējams, var diskutēt par to, kādēļ Rīga tiks reklamēta tieši šajās septiņās valstīs, tomēr tas saistīts ar to, cik daudz pasažieru uz Rīgu iespējams atvest. "Mēs varētu Rīgu reklamēt arī Francijā, taču uz šo valsti no Latvijas ir tikai viens reiss dienā, un tas ir aizpildīts," atzīst Šlesers.
RTAB pārstāvji pauž, ka "Live Rīga" kampaņā visos tirgos tiks izmantots vienots risinājums tūristu uzrunāšanai. Rīga tiks pozicionēta kā pilsēta, ko ir viegli sasniegt, bet emocionāli grūti atstāt.
Kampaņas sauklis ārvalstu tirgos ir "Easy to go. Hard to leave". Kā vizuāls kampaņas motīvs izvēlēta cilvēka sirds, kas aizkavējusies Rīgā pēc tam, kad tās saimnieks jau devies mājup.
"Rīgas tūrisma izaugsme ir viena no ļoti nedaudzām cerībām Latvijas atdzimšanai. Laika mums atlicis maz, jo tūrisma industrija patlaban ir uz bankrota robežas. Tāpēc vajadzīga ļoti ātra un izcili mērķtiecīga rīcība tūristu piesaistei. Domāju, ka mūsu izvēlētie simboli - Rīgā palikusī sirds un stāsts par Ziemassvētku eglītes tradīcijas aizsākumu tieši Rīgā - ir pietiekami jaudīgi un labi konvertējami gan Rietumu, gan Austrumu tirgos," sacīja Fliks.
RTAB dibinātāji ir Rīgas dome, aviosabiedrība "airBaltic", Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija.
Kā ziņots, RTAB nodarbosies ar tūrisma veicināšanu un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšanu ārvalstīs.
Nodibinājums kā savas darbības un radītā Rīgas zīmola vadmotīvu izvirzījis principu "Labi rīdziniekam - labi tūristam".
RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem partneriem - katram 10%.
Nodibinājuma pārvaldes institūcija ir valde, kurā ir Fliks, bijusī SIA "Reho" valdes priekšsēdētāja Vita Jermoloviča (LPP/LC) un no apvienības "Saskaņas centrs" saraksta Rīgas domē ievēlētais deputāts Maksims Tolstojs. RTAB administrācijas izmaksas nepārsniegšot 5% no kopējā budžeta, sola tā izveidotāji.
Kā ziņots, Rīgas domes deputāti 20.oktobrī pēc garām diskusijām un tikai ar balsu pārsvaru nolēma izveidot sabiedrībā plašas diskusijas izraisījušo nodibinājumu RTAB un ieguldīt tajā gandrīz miljonu latu no pašvaldības budžeta līdzekļiem.
Rīgas pilsētas pašvaldība kā viens no dibinātājiem RTAB mantas kopumam nodos 978 455 latus, paredzēts lēmumā. Pārējie dalībnieki katrs iemaksās 2000 latu.
Par atbildīgo iestādi Rīgas pašvaldības līdzdalības nodrošināšanai RTAB noteica Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieka biroju.