Veloaktīvisti pirmdien, 2.jūlijā, plkst.13 rīkos demonstrāciju Bieriņos Mārupītes "Zaļā veloceliņa" izbūves pabeigšanai, lai aicinātu Rīgas domes deputātus otrdienas sēdē atbalstīt veloceliņa izbūves pabeigšanu, jo tas ir vienīgais zaļais veloceliņš Rīgā, kas turklāt atrodas vienā no skaistākajām Rīgas vietām Mārupītes dabas parkā un ir ideāli piemērots velo atpūtai, tostarp ģimenēm ar maziem bērniem, informē demonstrācijas inicators Rihards Frīdenbergs.
Rīgas vienīgā "Zaļā veloceliņa" izbūve tika uzsākta 2008.gadā. Tā ideja radās 2006.gadā ar mērķi veidot pilsētā "zaļo koridoru", nodrošinot iedzīvotājiem un tūristiem iespēju aktīvi pavadīt brīvo laiku, izbaudot Rīgas parkus un Mārupītes dabas ainavu, kā arī sniegt drošas pārvietošanās iespēju. Celiņa uzdevums ir savienot esošā Centrs-Jūrmala veloceliņa centra daļu, kas ir uz Vanšu tilta, un Mārupes pagastu. "Zaļais veloceliņš" ir izbūvēts daļēji, un nepabeigts ir palicis arī tā skaistākais posms starp Dauguļu un Kantora ielām Mārupītes ielejā.
"Esmu novērojis, ka šo celiņu atpūtai izmanto gan vietējie iedzīvotāji, gan rīdzinieki no citiem pilsētas rajoniem, to izmanto arī tūristi. Taču, tā kā celiņš nav pabeigts, tam nav arī marķējumu, liela daļa cilvēku nezina, kā nokļūt no gatavās celiņa daļas caur nepabeigto atkal uz pabeigto. Turklāt nepabeigto posmu fiziski spēj izbraukt tikai profesionālis ar kalnu velosipēdu. Tas nav izbraucams ar parastu pilsētas velosipēdu, turklāt pa to - zemes ceļu ar bedrēm un peļķēm - vispār nav iespējams braukt kopā ar bērniem. Lai gan tieši ģimenes ar bērniem ir vieni no aktīvākajiem apmeklētājiem," norādīja veloaktīvists.
"Daudz tiek runāts par jaunu veloceliņu izbūvi, bet, manuprāt, pirms uzsākt jaunu celiņu būvi vajadzētu pabeigt esošo, īpaši tāpēc, ka Mārupītes dabas parkā veloceliņa neizbūvētais posms ir vien ap 800 metriem. Turklāt pavisam dīvaini tas izskatās kontekstā ar iecerētajiem vērienīgajiem parku un skvēru atjaunošanas darbiem, kuros "Zaļā veloceliņa" pabeigšana neietilpst," uzsvēra Frīdenbergs.
Ar demonstrācijas palīdzību veloaktīvisti vēlas atbalstīt Rīgas domes deputāta Ērika Škapara (V) priekšlikumu piešķirt finansējumu 36 000 latu apmērā celiņa posma starp Dauguļu un Kantora ielām pabeigšanai, par ko domes deputāti lems otrdien. "Cik mums ir zināms, tad "Vienotības" iepriekšējie aicinājumi atbalstīt veloceliņa pabeigšanu tika noraidīti. Tāpēc ar demonstrācijas palīdzību mēs vēlamies pievērst deputātu uzmanību šai dīvainajai situācijai," skaidroja Frīdenbergs.
Mārupītes ieleja ir viena no skaistākajām vietām Pārdaugavā gandrīz sešu kilometru garumā, veidojot šauru zaļu koridoru pilsētvidē. Mārupītes ieleja atzīta par vienu no Rīgas bioloģiski un kultūrvēsturiski vērtīgākajām daļām. Mārupītes ielejā pārstāvēti Latvijā bieži sastopami un tipiski, kā arī reti un aizsargājami augi. Teritorijā ir daudz mazu lāmu, vecupju avotu, daudz lielu koku un dižkoku. Teritorija vērtējama kā bioloģiski daudzveidīga, ielejas centrālā daļa vietām atbilst dabas lieguma kategorijai. Tajā konstatētas 26 ķērpju sugas, 75 sēņu sugas, 36 putnu sugas. Tomēr Mārupītes dabas parks nav īpaši aizsargājama dabas teritorija ar prioritāti dabas aizsardzībai, - tas tika plānots kā parks, kur primārā ir piemērotība cilvēku atpūtai maksimāli dabīgā vidē.
Veloaktīvistu demonstrācija notiek pirmdien, 2.jūlijā, no plkst.13 līdz 13.30 Rīgā, Bieriņos, Akmens skulptūru laukumā Codes un Amulas ielu krustojumā. Tajā piedalīsies veloaktīvisti no dažādiem Rīgas veloklubiem un veloorganizācijām, kā arī viņu draugi un atbalstītāji. Tajā piedalīties ir aicināts ikviens rīdzinieks, kurš atbalsta veloatpūtu un "Zaļā veloceliņa" izbūves pabeigšanu.