Leonīds Loginovs dienā, kad atstās Rīgas brīvostas pārvaldnieka amatu, sāks rakstīt memuārus, un, iespējams, tas ir viens no iemesliem, kāpēc viņam izdevies tik ilgi noturēties savā vietā.
Intervijā žurnālam "Kapitāls" Loginovs norāda: "Jau solīju, ka tajā dienā, kad aiziešu no šejienes, es ne tikai sākšu zīmēt, bet arī rakstīt memuārus, atmiņas. Varbūt tieši tas ir viens no iemesliem, kāpēc mani nemaz tik briesmīgi no šejienes ārā nemet."
Rīgas brīvostas pārvaldnieks atceras kāda uzņēmēja teikto, ka viņam no Rīgas brīvostas pārvaldes ir ceļš uz vienu vietu - uz kapiem. "Man nācies ne to vien dzirdēt. Šajā laika periodā diezgan daudz nācies arī redzēt," apgalvo Loginovs, apstiprinot, ka piedzīvoti arī fiziski uzbrukumi.
Atceroties laiku, kad atnācis strādāt uz Rīgas brīvostas pārvaldi, Loginovs situāciju 1998.gadā raksturo kā bardaku.
"Manus kolēģus Liepājā un Ventspilī neviens ne redz, ne dzird. Viņi atrodas savos amatos jau no 90.gadu sākuma, abi ir augstas klases profesionāļi, viņus neviens neaiztiek - bet te mūžīgi gājis tāds ņigu-ņegu, kaut gan pati osta tajā brīdī pati par sevi neko neizteica, - bija niecīgs kravu apgrozījums, aptuveni astoņi miljoni tonnu, kas ir pilnīgs nieks attiecībā pret teritoriju, un nebija nekādu uzdevumu būvēt. Tagad visiem politiķiem parādījusies kaut kāda interese: ahā, osta, milzīgs apgrozījums, daudz iespēju, ko tik te visu nevar uzbūvēt, redz, kāda Loginovam alga - visiem acis vaļā! Taču 1998.gadā tas viss likās maznozīmīgi," uzsver Rīgas brīvostas pārvaldnieks.
Komentējot piedzīvotos pārmetumus publiskajā telpā, Loginovs norāda, ka brīvostai galvenokārt brūk virsū tie uzņēmēji, kas darbojas Rīgas ostā un ar kaut ko nav apmierināti.
"Man personīgi nemitīgi brūk virsū dažādi, neteikšu - nelabvēļi, bet tie cilvēki, kuri saprot, ka es šeit varu kaut ko izdarīt un panākt, ka ne jau bez manas ziņas, bez manām pūlēm šeit ienāk jau 35 miljoni tonnu kravas. Visādi konkurenti, privātuzņēmēji, kuriem bizness iet uz leju, pat ne manis, bet personīgā stulbuma dēļ, mēģina iegriezt, jo vieglāk ir nosist otru: "Ja nav man, tad lai nav arī otram!" Bet viņi jau nesaprot, ka tās kravas var aiziet kaut kur citur," akcentē Rīgas brīvostas pārvaldnieks.
Kā šādu cīņu piemēru viņš min dabas parku un dabas liegumu noteikšanu. "Visi šie aspekti saistīti ar vietējā mēroga aktivitātēm, konkurentiem, nelabvēļiem, daudziem kaut kas nepatīk un tamlīdzīgi. Nav iespējams būt labam visiem," skaidro Loginovs.
Savukārt ostu policijas izveidei savukārt pretojušies tie, kuri nodarbojas ar nelikumībām.
"Dažādas organizācijas pat rakstīja visādas vēstules, ka to nedrīkst pieļaut. Kad kontrole ir vārtos, tu vairs nevari ne ievest, ne izvest to, ko gribas - un viņam rodas problēmas," akcentē Rīgas brīvostas pārvaldnieks, apstiprinot, ka caur brīvostu tiek mēģināts kontrabandas ceļā ievest dažādas nelikumīgas preces.
"Vai tad domājat, ka narkotikas Jēkabpilī nokrīt no gaisa - ar izpletni? Tās tiek ievestas caur ostām vai no Austrumiem. Mūsu ostā ienāk 4400 kuģu un 100 000 dažādu valstu kuģu ekipāžu. Tagad diemžēl kuģu vadītāju, mehāniķu, kuģu ekipāžu profesionālais līmenis kopumā ir ļoti zems. Kuģa īpašnieks mēģina dabūt lētāko darbaspēku - un lētais darbaspēks mūžīgi ir nabagi, žuļiki, kontrabandisti. Katrs kuģa ekipāžas loceklis mēģina kaut ko kaut kur pārdot. Visienesīgākais un ātrākais bizness ir narkotikas. Nevedīs taču ne ieročus, ne granātas, ne ķīniešu vai kurdu emigrantus. Bet narkotikas - elementāra lieta. Pret tām jācīnās visiem spēkiem," skaidro ostas vadītājs.