Par Vanšu tiltu atbildīgās amatpersonas Rīgas domes Satiksmes departamentā vairs nestrādā, konstatējusi Rīgas pašvaldības vadība.
Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Anna Kononova skaidroja, ka lēmumu par tilta vanšu noklāšanu ar slidenu materiālu 2009.gadā pieņēmis toreizējais Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods kā piemērotāko risinājumu, lai novērstu mēģinājumus uzrāpties Vanšu tilta smailē.
Kā ziņots, Strods kopš februāra departamentā vairs nestrādā un šobrīd pilda pašvaldības SIA "Rīgas ūdens" valdes locekļa pienākumus.
Savukārt par šī lēmuma kontroli atbildīgs bijis Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas pārvaldes priekšnieks Andris Binde. Slidenā pārklājuma pārbaudes veiktas saskaņā ar ražotāja ieteikumiem. Pēdējo reizi Binde Vanšu tiltu apsekojis aprīlī, konstatējis, ka pārklājumu atjaunot nav vajadzības, un īsi pēc tam no darba departamentā aizgājis pats.
Līdz ar to divas amatpersonas, kuras varētu saukt pie atbildības par Vanšu tilta drošību, departamentā vairs nestrādā, atzina Kononova.
Departamenta vadītāja pienākumus patlaban pilda Vitālijs Reinbahs, kurš iepriekš bijis Stroda vietnieks satiksmes organizācijas un pasažieru pārvadājumu jautājumos. Kā ziņots, jauns direktors departamentam netiek meklēts, jo par Reinbaha darbu nevienam sūdzību neesot.
Jautājums par drošību uz Vanšu tilta aktualizēts pēc tam, kad ceturtdien, 7.jūnijā, kāds 20 gadus vecs puisis pa vantīm uzrāpās līdz tilta smailei un gāja bojā, nolecot no tās.
Pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT veiktais pētījums liecina, ka puse (47%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka nevienam nebūtu jāuzņemas atbildība par Vanšu tilta traģisko notikumu, jo kāpējs pats bija vainīgs, aģentūru LETA informēja "TNS Latvia" mārketinga vadītāja Laura Vendele.
Nedaudz retāk Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji norādījuši, ka atbildība par Vanšu tilta traģisko notikumu ir jāuzņemas jaunieša radiniekiem un sabiedrībai kopumā (23%), SIA "Rīgas tilti" (23%), glābēju dienestiem (17%) un Rīgas Domei (15%).
Kā ziņots, pēc notikušās traģēdijas vanšu stiprinājuma vietās uzlikta pagaidu sēta, bet pašas troses ir noziestas ar solidolu vairāku metru garumā.
Vanšu tilta vantis līdz vasaras vidum plānots aprīkot ar signalizāciju, kas ļaus notikuma vietā operatīvi ierasties drošības struktūrām, savukārt pēc policijas ierosinājuma nolemts stiprinājuma vietās ar tiltu vantis apjozt ar dzelkšņu lenti, kāda tiek izmatota ieslodzījumu vietās. Augstāk uz vantīm tiks uzliktas rotējošas bumbas vai cilindri, kas apgrūtinās kāpšanu.