Kuģošana Rīgas kanālā kļūs drošāka un ērtāka

Rīgas Pašvaldības policijai un Mājokļu un vides departamentam jāveic virkne pasākumu, lai nodrošinātu pienācīgu kārtību kuģošanas līdzekļu satiksmē pilsētas kanālā, šodien nolēma domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja.

"Kuģu pasažieri ir tie, par kuru drošību un ērtībām jādomā vispirms, un mums jārada labvēlīga vide tam, lai pasažieru komercpārvadājumu bizness piedāvātu kvalitatīvus pakalpojumus", sacīja tās priekšsēdētājs Dainis Turlais. "Taču vienlaikus ir jānodrošina iespēja izmantot arī nomātos katamarānus un airu laivas, iespēju ikvienam iebraukt kanālā ar savu peldlīdzekli un izkāpt krastā."

Komitejas sēdē izskanēja informācija par nelegālajiem pārvadātājiem, kuri iesēdina un izsēdina pasažierus ārpus piestātnēm, izmantojot šaubīgas laipas un izbradājot kanālmalas nogāžu zālienu, tauvu vietā tiek lietoti enkuri. Šo pārvadātāju kuģi nav reģistrēti Latvijas Kuģu reģistrā un nav izgājuši tehnisko kontroli, nav aprīkoti ar glābšanas līdzekļiem, nav noteikta to kapteiņu kvalifikācija, tie redzēti alkohola reibumā. Kanālmalas apstādījumos patvaļīgi tiek izvietoti estētiski nepievilcīgi reklāmas stendi, kuros turklāt nav informācijas valsts valodā. Šie pārvadātāji nav arī reģistrējušies kā komersanti.

Komiteja uzdeva Rīgas Pašvaldības policijai sagatavot grozījumus saistošajos noteikumos Nr.80 "Sabiedriskās kārtības noteikumi Rīgā", nosakot, ka pasažieru iekāpšana un izkāpšana no kuģošanas līdzekļa kanālmalā ir atļauta tikai aprīkotās piestātnēs. Kuģošanas sezonā Pašvaldības policijai jānodrošina pastāvīga patrulēšana kanālā, lai uzraudzītu kuģošanas noteikumu ievērošanu un pasažieru pārvadāšanu.

Mājokļu un vides departamentam jāizvieto navigācijas un brīdinājuma zīmes par aizliegumu atrasties kanālmalas apstādījumu nogāzēs, kā arī jāierīko apgaismojums zem tiltiem (ailēm un balstiem). Tāpat departamentam jāveic labiekārtošanas darbi kanālmalas piestātnēs un tām piegulošajās teritorijās, jāizvērtē piestātņu iznomāšanas noteikumi un sadarbībā ar Satiksmes departamentu jāizstrādā saistošie noteikumi par pasažieru komercpārvadājumiem uz ūdens.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais