Ņemot vērā, ka šogad Muzeju nakts tēma ir jūra, Rīgas brīvostas pārvalde ir pagodināta, ka var sniegt rīdziniekiem ekskluzīvu iespēju iejusties lielākā Latvijas ledlauža Varma apkalpes lomā.
Ledlauzis gan vēl nav muzeja eksponāts, bet gluži pretēji, ir teicamā darba
kārtībā un pilnvērtīgi veic savas funkcijas. Apbrīnas vērts ir fakts, ka kuģis būvēts
tālajā 1968. gadā Somijā. Latvijas karogu uz kuģa pacēla 1994. gada 15. Februārī,
kad Satiksmes ministrija to iegādājās no Somijas Nacionālās jūrniecības pārvaldes. Ar
ledlauža ienākšanu Rīgas osta būtiski palielināja ostas konkurētspēju un radīja
priekšnosacījumus kravu plūsmas pieaugumam tuvākā un tālākā nākotnē. Bargākajās
ziemās ledlauzis Varma no ledus ir atbrīvojis līdz pat 350 kuģu, kuri paši saviem
spēkiem nav spējuši pilnvērtīgi izmantot kuģu ceļu.
Ledlauzim, atšķirībā no citiem kuģiem, ir noapaļots ķīlis un īpaši jaudīgi
dzinēji, kas ļauj kuģim ar inerces spēku virzīties uz ledu un to salauzt. Varma aprīkota
ar četrām dzenskrūvēm (divas priekšpusē un divas aizmugurē). Priekšējās ir
darinātas no īpaša sakausējuma un domātas ne tikai manevrēšanas spēju
palielināšanai, bet arī ūdens "izretināšanai" zem ledus, lai varētu to vieglāk salauzt.
Kuģi darbina 10 165 kW un 14 000 ZS liels dīzeļmotors, kas vidēji diennaktī iztērē 30
tonnu dīzeļdegvielas un tā ūdensizspaids (dedveits) sasniedz 4968 tonnas.
Interesentus gaidīsim 19.maijā no plkst. 19:00 līdz 04:00, Kuģu piestātne MK –
4, Eksporta ielas un Muitas ielas stūrī, blakus Vanšu tiltam.