Dzelzceļa muzejā pirmo reizi apskatei būs atvērts Ceļu mērvagons

Dzelzceļa muzejā kā allaž Muzeju naktī piedāvājam redzēt ne tikai to, kas ikdienā apskatāms. Šoreiz sagatavota izstāde, kas stāstīs par Rīgas - Bolderājas dzelzceļa 140 gadus seno vēsturi un neizmantotajām iespējām. Muzeja hallē bērniem būs iespēja radoši darboties, tikmēr vecāki varēs nesteidzīgi baudīt kafiju un klausīties grupas Mūzikas kolekcija dziesmas par Bolderāju, Buļļupi un Lielupes krastiem.

Savukārt āra ekspozīcijā pirmo reizi apskatei atvērts Ceļu mērvagons. Muzeja ritošā sastāva kolekcijā tas nokļuva 2011.gada 27.oktobrī. No pirmā acu skata parasts pasažieru vagons. Patiesībā tas ir Ceļu mērvagons Nr.160, kurš aprīkots ar dažādām, sliežu ceļu stāvokļa diagnosticēšanai nepieciešamām, iekārtām. Vagons izgatavots 1949. gadā kā restorānvagons, taču 1971. gadā tas pārbūvēts par Ceļu mērvagonu. Tajā izmantota PSRS varas gados slepena ierīce - Ń-ĒĢÓ tipa žiroskops, ar kuru lietoja atomzemūdenes, precīzai horizonta noteikšanai.

Pateicoties VAS „Latvijas dzelzceļš” Ceļu distances Ceļu pārbaudes stacijas vadītāja Riharda Peculēviča un viņa komandas gādībai, vagons muzejā nonāca darbderīgā stāvoklī ar visu sadzīvisko aprīkojumu - gluži tāds pats, kāds tika izmantots pārbaudot sliežu ceļu stāvokli Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Tas ļauj muzeja apmeklētājiem iejusties sliežu ceļa pārbaudītāju amatā.

Muzeju naktī strādāsim līdz 1:00, kā allaž regulēsim apmeklētāju plūsmu, lai nebūtu pārāk liela burzma. Lai arī rindas parasti neveidojas garas, lūdzam izturēties pret to ar sapratni. Muzeja darbiniekiem palīdzēs 17 brīvprātīgie.

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.