Vēlas veidot vienotu dizainu zemās grīdas tramvaja pieturvietām Rīgas vēsturiskajā centrā

Veicot tramvaja sliežu rekonstrukcijas darbus, Rīgas vēsturiskajā centrā būtu nepieciešams izveidot vienotu vizuālo noformējumu pieturvietām, šodien Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas sēdē norādīja Rīgas pilsētas Būvvaldes vadītāja vietnieks Andis Cinis.

Pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" turpina rekonstruēt tramvaja sliežu ceļus zemās grīdas tramvaja ierīkošanai galvaspilsētā, izveidojot atbilstošas pieturvietas, taču Rīgas vēsturiskajā centrā šos darbus sarežģī virkne teritorijas aizsardzības nosacījumu, kas jāievēro.

Jau ziņots, ka 2010.gadā pašvaldība atbalstījusi ieceri izveidot speciālas pieturvietas Krišjāņa Barona ielā, izveidojot ātrumvaļņiem jeb "guļošajiem policistiem" līdzīgus 35 centimetrus augstus paaugstinājumus, lai tie būtu vienā līmenī ar gājēju ietvi un vagona grīdu.

Šādi risinājumi būtu nepieciešami ielās, kuru platums nav pietiekams atsevišķa, no braucamās daļas pilnīgi norobežota perona izvietošanai un kuras atrodas Rīgas vēsturiskajā centrā un tā buferzonā un ir saglabājušas vēsturisko šķērsprofilu.

Zemās grīdas tramvaja vagoni tiek izmantoti 6.maršrutā, kuram kopumā Rīgas vēsturiskā centra teritorijā ir sešas pieturas katrā virzienā. Cinis norādīja, ka pieturvietu izskatam un parametriem šajā apkaimē būtu nepieciešams viens kopīgs risinājums, nevis katra pietura jārekonstruē pēc atšķirīgiem principiem.

Būvvalde rekomendē izstrādāt dizainu visu elementu komplektam, kas nepieciešams publiskās ārtelpas aprīkojumam Rīgas vēsturiskā centra pilsētvidē - soliem, atkritumu urnām, velosipēdu turētājienm norobežojošām barjerām un stabiņiem -, kā arī vienādas koku sakņu un stumbru aizsargsistēmas un norādes un informatīvās zīmes pie nozīmīgiem objektiem.

Tāpat Būvvalde piedāvā izstrādāt Rīgas vēsturiskā centra teritorijai speciālu, individuālu pieturvietu apzīmējumu vizuālo un konstruktīvo risinājumu - veidot tālu pamanāmu zīmi kā vertikālu, telpisku objektu 2,5 metru augstumā, kura augšdaļā būtu Rīgas sabiedriskā transporta logo, bet acu augstumā izvietota informācija par sarakstiem.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais