Rīgā Lielās talkas laikā savāktas 195 tonnas atkritumu

Sestdien notikušās Lielās Talkas laikā Rīgas iedzīvotāji savākuši 195 tonnas atkritumu. Atkritumu savākšanas darbi noritēja arī divas dienas pēc tam - svētdien un pirmdien, un kopumā L&T atkritumus uz poligonu būs izvedis no 120 talkošanas vietām. Lai nodrošinātu pilnīgu atkritumu savākšanu, darbu veica 12 atkritumu savākšanas automašīnas.

Talcinieki savākuši pārsvarā standarta piesārņojumu - stikla pudeles, PET pudeles, papīra atkritumus, taču papildus tradicionālajiem atkritumiem, uz atkritumu poligonu Getliņos aizceļoja arī pārsteidzoši liels daudzums "zaļo" atkritumu - krūmi, koku zari, lapas, skujas utt. Kā arī vairākas vannas, mēbeļu fragmenti, kā arī dažādi apģerba gabali. Lielās Talkas laikā savākto riepu svars, tāpat kā pagājušajā gadā, varētu sasniegt apmēram 10 tonnas.

Reinis Ceplis, atkritumu apsaimniekotāja L&T direktors: "Pērn Rīgā pēc Lielās Talkas izvedām 175 tonnas atkritumu, šogad tie sasniegs 195 tonnas. Tas skaidrojams ar to, ka gandrīz puse savākto aktritumu ir tā devēties "zaļie" atkritumi, kuru svars ir lielāks par, piemēram, PET pudeļu un papīra atkritumiem. Šī tendence liecina, ka šogad tiešām daudzviet norisinājās nevis atkritumu savākšanas talkas, bet gan labiekārtošanas darbi un ka mēs tuvojamies Lielās Talkas mērķim - tīra Latvija."

Visaktīvāk šogad Rīgā talkojuši Lucavsalas, Mārupes rajona un Dārziņu apkārtnes iedzīvotāji. Uz šīm vietām atkritumu savākšanas mašīnas brauca vairākkārt.

Zīmīgi, ka Teikas vidusskolas skolēni kopā ar L&T komandu šogad ne tikai vāca atkritumus, bet pie reizes tos arī šķiroja. Pavisam tika savākta pusotra tonna atkritumu, taču uz poligonu aizceļoja tikai puse, jo otra puse ,ap 700 kilogramiem, bija šķirotie atkritumi - stikls un PET, kas tika nodoti otrreizējai pārstrādei.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais