Rīgā būs ielu remonti un sastrēgumi

© F64 Photo Agency

Šopavasar sākta vērienīga vairāku stratēģiski svarīgu Rīgas ielu pārbūve, tāpēc daudzviet līdz pat gada beigām būs jāpiecieš sastrēgumi. Rīgas satiksme arī atgādina, ka jau sākta 6. un 3. tramvaja maršrutu rekonstrukcija pie Rīgas 45. vidusskolas Teikā. Remontdarbi būs ilgi, tos plānots pabeigt tikai nākamā gada vidū.

Asfaltēs vairākas ielas

Šonedēļ sākta akadēmiķa Mstislava Keldiša ielas grūti izbraucamā grants ceļa posma izbūve par normālu ielu: ar luksoforiem, asfaltbetona segumu, ielas apgaismojumu, kā arī veloceliņu ar atsevišķu apgaismojumu. Šie darbi ielas posmā no Ulbrokas līdz Lubānas ielai tiks veikti par pašvaldības, valsts un Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Plānots, ka pēc Dienvidu tilta pievedceļa – Slāvu maģistrālā transporta mezgla – būvniecības pabeigšanas ievērojami palielināsies satiksmes intensitāte Lubānas ielā, tāpēc M. Keldiša ielas posmā ir nepieciešams izbūvēt arī gājēju ietves, kuru tur pašlaik nav.

Tikko noslēdzies iepirkums par 14 galvaspilsētas ielu seguma atjaunošanu, kam no pašvaldības līdzekļiem izlietos 2,3 miljonus latu, informē Rīgas domes Satiksmes departamenta (SD) sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Dišlere. Darbus sāks tuvākajā laikā – brauktuvēm uzklās jaunu asfaltbetona segumu, atjaunos vai uzlabos brauktuves apmales, komunikāciju aku lūkas, uzklās jaunu ceļa horizontālo apzīmējumu. SD skaidro, ka ielu seguma periodiskā atjaunošana tiek veikta tām ielām, kur asfalts ir savu laiku nokalpojis, bet ielas apakšējie slāņi vēl ir labā stāvoklī.

Vienības gatvē – bez pudeles kakla

Ilgi gaidītā rekonstrukcija sākta Vienības gatvē, kur tiek pārbūvēts posms no Ozolciema ielas līdz Kaplavas ielai. Šajā vietā ir viena josla katrā braukšanas virzienā, kas pāriet divās joslās, radot pudeles kaklu. Šis ir vienīgais Vienības gatves sašaurinātais posms, kuru izmanto gan transportlīdzekļi vietējai piebraukšanai pie ēkām, gan tranzīta satiksmes transportlīdzekļi nokļūšanai uz un no Jelgavas puses. Patlaban gatves brauktuve ir bez lietus ūdens kanalizācijas sistēmas, bez pilnībā izbūvētām gājēju ietvēm un bez drošām ielas šķērsošanas iespējām gājējiem. «Būs ieguvums tiem, kas iebrauc Rīgā, un arī vietējiem iedzīvotājiem,» saka I. Dišlere. Pēc darbu pabeigšanas tiks paplašināta brauktuve, izveidojot četras satiksmes joslas bez sadalošās joslas. Savukārt pie krustojuma ar Ozolciema ielu tiks izveidota papildu josla pagriezienu manevriem. Blakus pamatbrauktuvei tiks izbūvēta vietējās satiksmes josla, tādējādi atslogojot galveno joslu no vietējās satiksmes transportlīdzekļiem. Tiks nocirsti arī daži koki.

Šis projekts tiek finansēts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu. Projekta kopējās būvniecības izmaksas ir 2,7 miljoni latu, tajā skaitā 0,5 miljoni latu – ERAF finansējums. Projektu plānots pabeigt līdz šā gada beigām.

Svarīgos darbus veic naktīs

Ar satiksmes ierobežojumiem un kavētu satiksmi visu vasaru jārēķinās Pārdaugavas iedzīvotājiem. Piemēram, līdz 22. jūnijam ir ierobežota transportlīdzekļu satiksme Daugavgrīvas ielas posmā no Kliņģeru ielas līdz Daugavgrīvas ielai 56. K. Valdemāra un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezgla būvdarbi turpināsies līdz nākamā gada beigām, un pašlaik atkāpju no grafika nav, saka I. Dišlere. Viņa informē, ka darbi, kas varētu kavēt satiksmi, notiek naktī, tomēr mēdz būt arī neparedzēti gadījumi. Tāpēc gadās, ka strādnieki rīta stundās vēl turpina iesāktos darbus un var veidoties lielāki sastrēgumi nekā ierasts. Arī šajā projektā ir bijusi iespēja izmantot ERAF līdzfinansējumu. Kopējās projekta izmaksas ir 21 miljons latu, tajā skaitā 1,5 miljoni latu – ERAF finansējums. Lielākās izmaksas ir inženierkomunikāciju rekonstrukcijas darbiem: saimniecības un lietus ūdens kanalizācijas, ūdensvada, siltumtrases, apgaismojuma, SIA Rīgas satiksme (RS) tīklu un inženierbūvju izbūvei.

***

remontēs

Ielu segumu šosezon sāks atjaunot:

Graudu ielā no Putnu ielas līdz Stērstu ielai un Stērstu ielā no Graudu ielas līdz Mazajai Stērstu ielai;

Kalnciema ielā no Lielirbes ielas līdz Ventspils ielai;

Apūzes ielā no Anniņmuižas ielas līdz Zalves ielai;

Antenas ielā no Bauskas ielas līdz Mūkusalas ielai;

Imantas 16. līnijā no Gramzdas ielas līdz Ruses ielai;

Tērbatas ielā no Matīsa ielas līdz Tallinas ielai;

Līvānu ielā, Lubānas ielā no Rēzeknes ielas līdz Slāvu aplim un Rēzeknes ielā no Lubānas ielas līdz Piedrujas ielai;

Jēkabpils ielā no F. Sadovņikova ielas līdz Katoļu ielai;

Mazajā Krasta ielā no Toma ielas līdz Maskavas ielai;

K.Valdemāra ielā no Meierovica bulvāra līdz Citadeles ielai;

Tilta ielā no Tvaika ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei;

Ieriķu ielā no Zemitāna satiksmes pārvada līdz Dzelzavas ielai;

Stirnu ielā no Dzelzavas ielas līdz G. Astras ielai;

Skuju ielā no Vecāķu prospekta līdz A. Dombrovska ielai.

Avots: RD Satiksmes departaments

Svarīgākais