Vienības gatves rekonstrukciju posmā no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai būvnieki apņēmušies pabeigt jau šogad līdz 31.oktobrim, šodien žurnālistiem pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pienākumu izpildītājs Vitālijs Reinbahs.
Rekonstruējamais posms ir aptuveni kilometru garš un tajā brauktuvei ir tikai viena braukšanas josla katrā virzienā. Gan iebraucot Rīgā, gan no pilsētas izbraucot, gatvei ir divas joslas katrā virzienā, tāpēc šajā posmā veidojas tā sauktais "pudeles kakls". Braukšanas joslu izmanto arī sabiedriskais transports, kurš Mežkalna ielas pieturā ir spiests kavēt pārējo satiksmi, jo tam nav izbūvēta brauktuves paplašinājuma.
Rekonstrukcijas laikā posms no Kaplavas ielas līdz Ozolciema ielai tiks paplašināts līdz četrām joslām, bet pie krustojuma ar Ozolciema ielu tiks saglabāta papildus josla, lai nogrieztos pa kreisi. Satiksmes drošībai šajā krustojumā tiks uzstādīts luksofors, piebilda Reinbahs.
Rekonstrukcijas gaitā Mežkalna ielas sabiedriskā transporta pieturai tiks izbūvēts paplašinājums, tāpat tiks rekonstruēts arī trolejbusu galapunkts Ābolu ielā.
Abās Vienības gatves malās atdalīti no brauktuves tiks izbūvētas jaunas 2,5 metrus platas, bruģētas gājēju ietves, kuras varēs izmantot arī velosipēdisti. Pārdaugavas izpilddirektors Māris Kalve izteica cerību, ka nākotnē tās varētu izmantot kā veloceliņa posmu, kuru plānots izbūvēt uz Ziepniekkalnu, tomēr pagaidām ieceri par velosipēdu ceļu finansējuma trūkuma dēļ nāksies atlikt.
Savukārt Vienības gatves labajā pusē esošo privātmāju iedzīvotājiem tiks izbūvēta 250 metru gara paralēlā vietējās satiksmes josla, no kuras tie, nekavējot kopējo satiksmi, varēs piebraukt pie saviem mājokļiem. Tādējādi arī samazināsies tiešo pieslēgumu skaits Vienības gatvei.
Tāpat tiks veikta apakšzemes komunikāciju rekonstrukcija un izbūvēta lietus ūdens kanalizācija.
Būvdarbu laikā esošā brauktuve tiks sašaurināta, tāpēc autovadītājiem jārēķinās, ka satiksme šajā posmā būs lēnāka.
Jau vēstīts, ka saskaņā ar iepirkuma konkursa rezultātiem Vienības gatves posma rekonstrukciju tuvāko divu gadu laikā par 2,7 miljoniem latu veiks AS "Ceļu pārvalde". No šīs summas aptuveni pusmiljons latu ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, 14 000 latu - valsts nauda, bet pārējā summa ir Rīgas domes budžeta līdzekļi. Sākotnēji gan tika plānots, ka aptuveni kilometru garā posma rekonstrukcija izmaksās 1,2 miljonus latu, taču iepirkuma konkursā iesniegtie piedāvājumi bijuši vairāk nekā divas reizes dārgāki.