Rīgā pagarina nodokļa nomaksas termiņu

Rīdzinieki martā saņēma jauna parauga īres kvītis un tiek aicināti pievērst uzmanību samaksas termiņam. Tas varēja būt gan 2. gan 10. aprīlis. Ja maksājumu termiņš tiks kavēts, nāksies maksāt kavējuma naudu.

SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) skaidro, ka bija jāizsūta gan kārtējie rēķini par apsaimniekošanu un komunālajiem pakalpojumiem, gan arī atsevišķi rēķini par zemes nomu. Tāpēc daļa iedzīvotāju rēķinus ir saņēmuši vēlāk, un tiem, kas rēķinus saņēma mēneša beigās, samaksas termiņš noteikts līdz 10. aprīlim. Savukārt zemes nomas maksājumam samaksas termiņš ir ilgāks – mēnesis, bet arī tas tiek norādīts uz rēķina.

RNP ir izstrādājis arī vienota parauga īres kvītis un aicina iedzīvotājus pievērst uzmanību tajā redzamajai informācijai. Marta rēķinos norādītā maksa par patērēto siltumenerģiju ir dzīvokļa faktiski patērētā siltumenerģija februārī. Kvītī tā norādīta ailītē «Aprēķināts par 02.2012». Siltumenerģijas aprēķins par martā patērēto siltumu būs norādīts aprīļa rēķinā.

No 10. aprīļa bez maksas iesniegt ūdens skaitītāju rēķinus būs iespējams RNP vortālā www.e-parvaldnieks.lv. Lai to izdarītu, vajadzēs reģistrēties. RNP aicina būt uzmanīgiem, jo ir vairāki portāli ar līdzīgiem nosaukumiem, tāpēc jaunajam vortālam drošāk pieslēgties no RNP interneta vietnes: www.rnparvaldnieks.lv.

Šajā vortālā būs iespējams iepazīties arī ar pārskatu par 2011. gadā iekasēto un izlietoto maksu par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu, kā arī saņemt elektronisku rēķinu. Portālā Raditaji.lv, kur līdz šim ūdens skaitītāju rādījumus varēja iesniegt par maksu, kopš aprīļa ir jāmaksā 20 santīmu mēnesī.

RNP preses sekretārs Krists Leiškalns informē, ka tuvāko mēnešu laikā klienti varēs ar iesniegumu vērsties RNP elektroniski un īsā laikā elektroniski arī saņemt izsmeļošu atbildi.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais