Ik pavasari Rīgas domes Satiksmes departaments veic ziemā uzkrājušos smilšu savākšanu no ielām un tiltiem, kā arī uzsāk intensīvāku ielu seguma atjaunošanu, tai skaitā bedru remontdarbus.
Par to šodien, 29.martā, uz vietas pārliecinājās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks, Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Vitālijs Reinbahs un ielu un tiltu uzturētāji.
Ielu un tiltu uzturētāji kopumā jau notīrījuši gandrīz pusi Rīgas ielu – 400 kilometru garumā. Tīrīšanas darbi tiek veikti mēneša laikā, līdz ar to paredzams, ka līdz aprīļa beigām Rīga būs no smiltīm attīrīta.
Domes vadība tāpat pārrunāja aktualitātes par ielu un tiltu uzturēšanu. Kā akcentēja departaments direktora p.i. V.Reinbahs, bedru labošana notiek visu gadu, taču ziemā tiek labotas tikai tā dēvētās avārijas bedres jeb bedres, kas apdraud satiksmes drošību. Intensīvāki bedru remontdarbi sāksies, kad ceļu būvdarbiem būs labvēlīgi laika apstākļi.
Ziemas laikā bedru novēršanai tiek pielietota aukstās ieklāšanas tehnika, savukārt vasarā pilnā tehniskā apstrāde, kad tiek apcirstas bedres malas un ieklāts asfalts.
Ielu apsekošanas laikā uzņēmums „ASystem” domes vadību iepazīstināja ar jaunu bedru remonta ieklāšanas tehniku, izmantojot inovatīvu auksto asfaltu.
Iepazīstoties ar inovatīvo risinājumu direktora p.i. V.Reinbahs pauda pārliecību, ka jaunā tehnoloģija ievērojami atvieglotu ielu un tiltu uzturēšanu, jo ir ērti un ātri pielietojams. Taču jāņem vērā izmaksas un, vai pie straujas temperatūras maiņas, mainīgiem laika apstākļiem un intensīvas satiksmes intensitātes asfalta segums būs efektīvs.
Šogad ielu un tiltu bedru remontdarbiem paredzēts izlietot 310 tūkstošus latu, tāpēc prioritāri bedru remontu ir iespējams nodrošināt pilsētas maģistrālajās ielās un uz tiltiem. Savukārt rajona nozīmes ielās veiks lielāko bedru remontu, lai novērstu avārijas situācijas.