Pēc tam, kad Rīgas domes Finanšu departamentā būs izvērtēts izdevīgākais Dienvidu tilta finansēšanas modelis, kļūs precīzāk zināms, kad tilta būvniecības trešo kārtu varētu pabeigt.
Pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks saka – domes finansisti ar aprēķiniem nekavēsies. Finanšu ministrija ir devusi atļauju aizņemties, pašlaik jāizvērtē, vai izdevīgāki aizdevuma nosacījumi būs Valsts kasei vai kādam citam aizdevējam. V. Baraņņiks pieļauj, ka, vēlākais, vasaras sākumā tilta pēdējās kārtas būvniecība varētu sākties. Ja darbus sāks vasarā, nākamā gada vasarā Rīgas jaunais tilts būtu gatavs.
Aizņēmums pašvaldībai būs jāatmaksā ne vēlāk kā 15 gadu laikā. Šogad projekta īstenošanai dome plāno aizņemties septiņus miljonus latu, bet, iespējams, būvdarbu kopējās izmaksas būs zemākas par plānotajām. Tās noteikti nepārsniegs plānotos 17,5 miljonus latu. Dienvidu tilta būvdarbi uz laiku iekonservēti.
Iepriekšējā būvdarbu firma Transport Systems pati piedāvāja lauzt līgumu, jo finansējuma trūkuma dēļ nebija iespējams tiltu nodot ekspluatācijā paredzētajā termiņā, proti, šogad. Uzņēmums no līgumā noteiktās summas – gandrīz 28 miljoniem latu – no domes bija saņēmis tikai 10,4 miljonus latu. Būvnieki tolaik solīja – būtu nauda, viņi varētu tiltu uzbūvēt vēl agrāk.
Tagad konkursā izvēlēts cits būvnieks – apvienība ACB, Tilts un Viadukts. Šai firmai jāpabeidz tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecība.