Dienvidu tilta būvniecībai būs jāaizņemas vēl

© nra.lv

Dienvidu tilta būvniecības pabeigšanai šogad Rīgas dome plānojusi aizņemties 7 miljonus latu. Šogad pirmo gadu pašvaldībai jāmaksā arī par tilta pirmās un otrās kārtas celtniecību, kopumā 27 429 343 latus. Nākamgad maksājums kļūs lielāks.

Rīgas domes sēdē šodien paredzēts izskatīt lēmumprojektu par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību šogad un nākamgad. Pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komiteja ir akceptējusi līguma slēgšanu ar uzņēmumu ACB, Tilts un Viadukts, kas uzvarēja konkursā par tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanas darbu izpildi. Šī apvienība iesniedza visizdevīgāko piedāvājumu. Līgums ar iepriekšējo būvnieku – akciju sabiedrību Transport Systems – tika lauzts pagājušajā gadā pēc uzņēmēju lūguma, jo Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi finansējuma trūkuma dēļ bija pārtraukti jau 2010. gada vidū. Pagājušā gada decembrī Rīgas dome izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par būvdarbu pabeigšanu.

Līdzekļus pašvaldība plāno iegūt aizņemoties. Šodien domes sēdē jāpieņem lēmums par to, kur un kādā veidā iegūt līdzekļus. Viens no variantiem – ņemt aizņēmumu no Valsts kases, otrs – no cita aizdevēja, ja tas piedāvās izdevīgākus aizdevuma nosacījumus. Plānots, ka šogad nāktos aizņemties 7 miljonus latu, 2013. gadā, ja likumā Par valsts budžetu 2013. gadam Rīgai tiks paredzēta iespēja ņemt aizņēmumu – līdz 10 383 170 latiem.

«Dienvidu tilta būvdarbi atsāksies, tiklīdz tiks saņemti aizņēmuma līdzekļi. Posma izbūve no Bauskas līdz Ziepniekkalna ielai ir pēdējais solis, kas pilsētai jāveic, lai Dienvidu tilta kompleksu pilnībā pabeigtu, vēlākais, nākamajā gadā,» komentē pašvaldības Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks.

Paredzēts, ka dome aizņēmumu atmaksās ne vēlāk kā 15 gadu laikā pēc aizņemšanās un aizņēmuma pamatsummas atliktais maksājums ir uz laiku līdz pieciem gadiem. Aizdevēju izvēlēsies, rīkojot iepirkumu atbilstoši Publisko iepirkumu likumam, vai arī slēgs līgumu ar Valsts kasi.

***

plānotie darbi

Dienvidu tilta trešajā kārtā plānots izbūvēt autoceļu no Vienības gatves līdz Bauskas ielai, kurā tiks veidoti divu līmeņu krustojumi ar Ziepniekkalna un Bauskas ielu.

Ziepniekkalna iela tiks veidota kā galvenā iebraukšanas maģistrāle Rīgā no dienvidu virziena.

Dienvidu tilta būvniecības posmi:

pirmā kārta – no Bauskas ielas līdz Slāvu dzelzceļa pārvadam – 2,5 km;

otrā kārta – Slāvu dzelzceļa pārvada rekonstrukcija un trīs līmeņu estakādes būvniecība Slāvu rotācijas aplī – 1 km;

trešā kārta – no Vienības gatves līdz Bauskas ielai – 4,5 km.

Latvijā

18. novembris aizvadīts, valsts karogi vairumam ēku jau noņemti, lai atkal plīvotu nākamajos svētkos vai atceres dienās. Lai no cik izturīga auduma karogs ir šūdināts, agrāk vai vēlāk nāksies to nomainīt. Bet ko darīt ar lietošanai vairs nederīgu Latvijas karogu? To skaidro 360TV ziņas “Ziņneši”.

Svarīgākais