Vairākos namu apsaimniekošanas iecirkņos Rīgā gaidāmas izmaiņas – iespējams, aiz šiem Rīgas mēra Nila Ušakova vārdiem slēpjas jau gada pirmajās dienās izteiktais brīdinājums, ka sliktākie SIA Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) iecirkņu vadītāji tiks atlaisti. Precīzāka informācija būšot pēc nedēļas. Pagaidām iecirkņu vadītāji ir brīdināti, ka viņu un darbinieku darba stils tiks kontrolēts, veicot pārbaudes zvanus.
RNP valdes priekšsēdētājs Ervins Straupe informēja, ka vairākos klientu apkalpošanas centros jau notiek videonovērošana un darbinieku un klientu sarunas – ierakstītas. Viņš arī solīja izstrādāt komunikācijas standartus, kas būs saistoši RNP darbiniekiem.
N. Ušakovs vakar atzina, ka rīdzinieki joprojām visvairāk sūdzas par ūdens patēriņa aprēķināšanas metodiku. Dažās mājās starpība starp dzīvokļos un mājā kopumā patērēto ūdeni ir 100 procentu. Tāpēc RNP šogad piedāvās uzstādīt ūdens patēriņa mērītājus ar attālinātas nolasīšanas sistēmu. Ja dzīvoklim būs iznomāts šāds skaitītājs, tad ūdens starpības korekciju neaprēķinās. Ja skaitītāji būs visiem vienā ēkā dzīvojošajiem, tad patēriņa starpība nebūšot lielāka par pieciem procentiem, kā pašlaik esot Mežciemā, kur projekts jau īstenots. Tie iedzīvotāji, kas atteiksies uzstādīt jaunākās paaudzes ūdens skaitītājus, maksās ūdens patēriņa starpību. E. Straupe mierināja, ka skaitītāju nomaiņa netiks uzspiesta. Pirms skaitītāju uzstādīšanas RNP uzklausīs viņu domas. «Ja iedzīvotāji gribēs uzstādīt skaitītājus, varēs izmantot arī mājas uzkrājumus,» sacīja E. Straupe. Lai atvieglotu rīdziniekiem iedzīvotāju kopības izveidošanu un mājas vecākā izvirzīšanu, RNP sola sagatavot standarta protokolus. Līdz šim nereti sapulces bija jāsasauc atkārtoti, jo protokoli netika noformēti korekti. Rīgas dome sola savu pretimnākšanu, piedāvājot tuvāko skolu aktu zāles, kurās iedzīvotājiem sanākt uz sapulcēm.
Tiem RNP apsaimniekoto ēku iedzīvotājiem, kurus varētu satraukt apsaimniekošanas maksas izmaiņas, E. Straupe informē, ka 15 procentiem klientu šī maksa tiešām ir palielināta. To viņš skaidro ar vienotas metodikas ieviešanu, jo līdz šim bijuši nami, kuri radījuši zaudējumus. Savukārt vairāk nekā 20 procentiem RNP klientu apsaimniekošanas maksa ir samazināta, bet pārējiem nav mainījusies.