Rīgas Sociālajā dienestā visvairāk iesniegumu par pabalstiem

Lielākā daļa iesniegumu no rīdziniekiem, kurus saņēmis Rīgas Sociālais dienests, ir par pabalstu piešķiršanu. Kopumā pagājušajā gadā dienests saņēmis 225 274 iesniegumus, no kuriem 131 211 bijuši saistīti ar pabalstu piešķiršanu.

Par trūcīgas ģimenes statusa piešķiršanu saņemts 30 941 iesniegums, bet 23 386 iesnigumi saņemti par maznodrošinātas ģimenes statusa piešķiršanu un 18 994 iesniegumi par sociālā pakalpojuma piešķiršanu. Salīdzinoši neliels skaits iesniegumu – 1067 – saņemti par dzīvokļa jautājuma risināšanu, bet 6123 rīdzinieki iesniegumā lūguši piešķirt jaundzimušo pabalstu. Lūgumu izsniegt izziņu veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanai ar atvieglojumiem izteikuši 11 688 rīdzinieki, taču Rīgas domes Labklājības departaments atgādina, ka iedzīvotājiem ar ienākumu līmeni līdz 120 latiem un 150 latiem atvieglojumi veselības aprūpē šogad vairs netiek turpināti.

Lai saņemtu sociālos pabalstus, cilvēkam jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā ar iesniegumu un jāaizpilda iztikas līdzekļu deklarācija, kurā visas personas, kurām ir kopēji izdevumi par uzturu un kuras mitinās vienā mājoklī, deklarē ienākumus un materiālo stāvokli par pēdējiem trim mēnešiem. Apmaksātās kvītis par īri un pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamās telpas lietošanu, uzrāda Rīgas Sociālajā dienestā ik pa trim mēnešiem, skaidro speciāliste Lita Brice. Tāpat ar iesniegumu Sociālajā dienestā jāvēršas, lai saņemtu sociālos pakalpojumus.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais