Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs izdevis izvērtēt iespēju neaprēķināt Latvijas Krājbankas (LK) klientiem soda naudu par komunālo maksājumu kavējumiem. Rīdzinieki, kuri saņem sociālo palīdzību, šonedēļ tiek aicināti nokārtot nepieciešamos dokumentus Rīgas domes Sociālajā dienestā, lai saņemtu pabalstus jaunajā kontā.
Rīgas pašvaldības kapitālsabiedrības Rīgas namu pārvaldnieks (RNP) vadībai ir jāizvērtē iespēja neaprēķināt soda naudu par laikus nesamaksātajiem īres un komunālo pakalpojumu rēķiniem galvaspilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem, kuru naudas līdzekļi atrodas LK norēķinu kontos. Savukārt SIA Rīgas pilsētbūvnieks valdes priekšsēdētājs Ivars Gaters Neatkarīgajai sacīja, ka tiek pieņemti to iedzīvotāju iesniegumi, kuriem radusies aizķeršanās ar rēķinu nomaksu LK krīzes dēļ. Iesniegumi vajadzīgi, lai iespējami ātri noskaidrotu katra klienta situāciju un neaprēķinātu soda procentus.
N. Ušakovs arī solīja, ka pašvaldība sniegs palīdzību tiem pensionāriem, kuriem LK krīze radījusi problēmas ar pensiju saņemšanu. Labklājības departamenta iedzīvotāju informēšanas sektora vadītāja Lita Brice pastāstīja, ka līdz šim nav saņemts neviens iesniegums par ārkārtas situāciju pēc LK darbības apturēšanas.
Tomēr rīdziniekiem, kuri saņem sociālo palīdzību, nevajag vilcināties, jo katra mēneša pirmajos datumos viņu kontos tiek ieskaitīts dzīvokļa pabalsts un garantētā minimālā ienākuma pabalsts. Pašlaik Rīgas domes Sociālais dienests pieņem iesniegumus par bankas kontu maiņu un aicina steidzami informēt par to, lai varētu pārskaitīt pabalstu un cilvēki nepaliktu bez naudas. «Cilvēki nāk, rindas veidojas, bet ažiotāžas nav. Esam pārstrukturējuši darba laiku tā, lai ātrāk noformētu nepieciešamos dokumentus,» mudināja L. Brice.
Izņēmuma kārtā Sociālais dienests pieļauj arī pabalstu piegādi mājās guļošiem klientiem, bet kasē tiem, kuri citu kontu vēl nav paguvuši atvērt. Tiek pieņemti arī iesniegumi, kurus uz Sociālo dienestu nogādā aprūpētāji, kaimiņi, radinieki, ja klients nevar ierasties pats veselības problēmu dēļ.