Rīgas Motormuzejā apskatāma Kārļa Irbīša 1937.gadā konstruētā lidaparāta VEF I-12 autentiskā kopija.
Darbs pie lidaparāta rekonstrukcijas sākās 2005.gadā ar Irbīša oriģinālo rasējumu izpēt i . Pēc piecu gadu titāniska darba Latvijas aviācijas entuziasti bija gatavi izmēģināt lidaparātu darbībā. Lai to īstenotu klajā laukā tika nolīdzināta zeme un “uzbūvēts” improvizēts lidlauks. Pilots Austris Zobens ar jaunuzbūvēto VEF I-12 pacēlās viena metra augstumā un nolidoja 100 m, kā to nosaka aviācijas normatīvie akti . Pēc šāda lidojuma lidaparāts oficiāli tiek atzīts par lidot spējīg u . Vairāk lidmašīna debesīs pacēlusies nav.
Aviokonstruktors Kārlis Irbītis darbu pie lidaparāta I-12 sāka 1936.gada novembrī, bet pilnībā tas tika pabeigts 1937.gada jūnijā. Oficiālā lidspējas pārbaude notika 8.jūlijā, pēc kura lidaparāts saņēma reģistrācijas burtus YL-ABG.
Pasaulei lidaparāts tika atrādīts Parīzē 1937.gada vasarā, k ad pilots Kārlis Bandenieks veica vairākus demonstrācijas lidojumus un popularizēšanas nolūkos vizināja franču mediju pārstāvjus. Vēlāk tas ar panākumiem tika demonstrēts arī Lielbritānijā un Somijā
Pavisam Rīgā VEF rūpnīcā līdz II pasaules karam tika uzbūvēti 12 šādi lidaparāti.