Šķirotavas uzkalna rekonstrukcijas konkursā noteikts uzvarētājs

Latvijas dzelzceļš (LDz) slēgs līgumu ar AS BMGS par Šķirotavas stacijas šķirotavas uzkalna rekonstrukciju Rīgā.

Projekta "Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna rekonstrukcija" īstenošanas ietvaros, saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu tika organizēts atklāts konkurss, par ko 2011.gada 7.jūnijā tika publicēts paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā un Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī 2011.07.06.

Līdz 2011.gada 1.septembrim, konkursa piedāvājumu iesniegšanas termiņam, savus piedāvājumus iesniedza divi pretendenti - AS BMGS un SIA Skonto būve. Iepirkuma komisija, kuras sastāvā ir dzelzceļa juristi, tehniskie speciālisti, finanšu speciālisti un vadība, piesaistot neatkarīgos ekspertus dzelzceļa būvniecības un tehnoloģiju jautājumos no Somijas valsts dzelzceļa uzņēmuma VR Track Oy un Holandes kompānijas Movares Nederland B.V vērtēja piedāvājumu atbilstību nolikuma prasībām, tajā skaitā kvalifikācijas un tehniskajām prasībām.

Pamatojoties uz iepriekš veikto piedāvājumu pārbaudi un izvērtēšanu, iepirkumu komisija uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš valdei ierosināja noslēgt līgumu ar AS BMGS par kopējo līgumcenu EUR 38 850 808.

Iepirkuma priekšmets ir Šķirotavas stacijas Rīgā šķirotavas uzkalna rekonstrukcija, tajā skaitā uzkalna automatizēta vadības sistēma, telekomunikāciju un elektroapgādes sistēmas projektēšana un ierīkošana, jaunu bremzēšanas iekārtu uzstādīšana, pārmiju iekārtu nomaiņa, zemes darbi, veco sliežu nomaiņa un citi darbi.

Ņemot vērā LDz pieredzi augsto tehnoloģiju projektu īstenošanā, ieviešanā un ekspluatācijā, konkursa pieteikumu vērtēšanas procesā galvenā uzmanība tika vērsta uz tehniskās specifikācijas un kvalifikācijas prasību atbilstībām, jo LDz uzdevums ir ieviest mūsdienīgu, augstas drošības pakāpes kravas vagonu sastāvu šķirošanas sistēmu, kas ir pilnībā automatizēta, tādā veidā samazinot darba izmaksas un paaugstinot darba ražīgumu, kā arī ievērojami paaugstinot kustības drošības līmeni.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām - AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

Latvijā

Finanšu nozares asociācijas (FNA) apkopotie dati liecina, ka šī gada pirmajos desmit mēnešos četrām lielākajām bankām Latvijā ir izdevies novērst finanšu krāpšanas mēģinājumus un pasargāt klientu līdzekļus vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā. Tomēr šajā pašā periodā krāpniekiem izdevies izkrāpt vairāk nekā 13 miljonus eiro. Visbiežāk krāpšanas gadījumi ir saistīti ar investīciju krāpniekiem (78% gadījumu novērsti) un telefonkrāpniekiem (51% gadījumu novērsti).

Svarīgākais