Dzirnavu un Skolas ielas krustojumā piedāvā likt policistu - manekenu

© Kaspars Krafts, f64

Dzirnavu un Skolas ielas krustojumu Rīgas domes Satiksmes departaments sola padarīt mazliet drošāku, kaut arī pagaidām bez luksofora. Norādot, ka abu ielu sadure ir nepārredzama un autovadītāji – neuzmanīgi, satiksmes eksperts ierosina krustojumā novietot policista manekenu.

"Policista manekenu vai sētnieku dzeltenajā vestītē, lai autovadītāji spiež uz bremzēm un skatās, vai nav ko pārkāpuši," pasmejas Latvijas Automoto biedrības prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis Juris Zvirbulis, atzīstot, ka manekenu izvietošana Latvijā netiek praktizēta. Lai paaugstinātu satiksmes drošību, Skolas ielā paredzēts uzklāt papildu stoplīniju ar apzīmējumu STOP, kas informēs autovadītājus par tuvošanos ceļa zīmei Neapstājoties tālāk braukt aizliegts. Tā kā pagājušajā nedēļas nogalē nebija atbilstoši laika apstākļi, tad stoplīniju paredzēts uzklāt, tiklīdz būs sauss brauktuves segums. Tāpat tuvāko dienu laikā paredzēts uzstādīt satiksmes spoguli krustojumā, lai šoferi labāk pārredzētu situāciju blakus ielā, informē Satiksmes departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Prauliņa.

Dzirnavu un Skolas ielas krustojumā jau ir uzstādītas ceļa zīmes Neapstājoties tālāk braukt aizliegts ar kontrastu veidojošo citrondzelteno apmali, kā arī Dzirnavu ielā pirms Skolas ielas ir uzstādīta ceļa zīme, kas nosaka maksimālo braukšanas ātrumu 40 kilometru stundā. "Labāk nekā nekas, kaut arī to visu var uzskatīt tikai par pussolīti uz problēmas risinājumu. Ja vēl pārcels autostāvvietas, tad nedaudz uzlabosies situācija Skolas ielas malās," vērtē J. Zvirbulis. Viņš ierosina, ka, no drošības viedokļa, visracionālāk būtu krustojumā nodarbināt policistu, taču palīdzēšot arī ceļa zīmes ar dzelteno fonu. "Dzeltenā kā brīdinājuma krāsa ir lietderīga. Tas nozīmē, ka priekšā ir bīstami. Šī ir laba izeja, to pierāda situācija Purvciemā. Pa ceļam uz 55. vidusskolu ir gājēju pāreja ar speciāli marķētu ceļa zīmi un apgaismojumu, bet dažus metrus tālāk – bez tā visa. Otro pāreju šķērsot tumsā ir bīstami," atgādina eksperts.

Dzirnavu un Skolas ielas krustojumu autovadītāji vērtē kā slikti pārredzamu. Mainoties transporta plūsmai, kustība šajā krustojumā kļuvusi intensīvāka, bet daudzi vēl brauc pa vecam, nepaskatoties apkārt un nevērojot ceļa zīmes. Satiksmes departaments šajā krustojumā ir paredzējis arī luksoforu izbūvi, tomēr ne patlaban. Departamenta Satiksmes vadības tehnoloģiju nodaļas vadītājs Ilgvars Lipsts informē: "Lai Dzirnavu un Skolas ielas krustojumu pārbūvētu par regulējamu ar luksoforiem, vispirms ir nepieciešami aptuveni 4000 latu luksoforu objekta būvprojekta izstrādei. Pēc tam būs iespējams noteikt aptuvenās būvniecības izmaksas, jo kļūs zināms, cik lielā attālumā ir iespējams izveidot elektropieslēgumu luksoforiem. Līdzīga apjoma luksoforu objektu izbūve izmaksā vairākus desmitus tūkstošus latu."

Saskaņā ar Ceļu policijas datiem, 2006. gadā Dzirnavu un Skolas ielas krustojumā ir reģistrēti deviņi ceļu satiksmes negadījumi ar trīs cietušajiem, 2007. gadā – 16 ceļu satiksmes negadījumi ar septiņiem cietušajiem, bet 2008. gadā – 17 ceļu satiksmes negadījumi ar septiņiem cietušajiem.

Svarīgākais