Rīgas domes deputāti šodien lems par sabiedrībā plašas diskusijas izraisījušā nodibinājuma "Rīgas tūrisma attīstības birojs" (RTAB) izveidošanu.
Kā ziņots, strīdīgo lēmumprojektu iepriekš pēc garām diskusijām un tikai ar trīs balsu pārsvaru atbalstīja Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti.
Neraugoties uz opozīcijas deputātu iebildumiem, Pilsētas īpašuma komitejā lēmumprojekts skatīts netika.
Finanšu komitejas sēdē pret projekta tālāku virzīšanu aktīvi iebilda opozīcijas - partiju "Jaunais laiks" (JL) un "Pilsoniskā savienība" (PS) - pārstāvji, norādot, ka lēmumprojekts tiekot virzīts pārāk sasteigti un viss process esot necaurskatāms.
Savukārt RTAB idejas aizstāvis - vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) - steigu skaidroja ar to, ka ziemas sezona strauji tuvojas, tādēļ nepieciešams rīkoties ātri, lai uz Ziemassvētkiem pilsētā būtu jau tūristu pieplūdums.
RTAB valdē plānots iecelt trīs valdes locekļus - aviokompānijas "airBaltic" vadītāju Bertoltu Fliku, bijušo SIA "Reho" valdes priekšsēdētāju Vitu Jermoloviču (LPP/LC) un no apvienības "Saskaņas centrs" (SC) saraksta Rīgas domē ievēlēto deputātu Maksimu Tolstoju.
Sagatavotajā lēmumprojektā norādīts, ka RTAB dibināšanas mērķis ir tūrisma attīstīšana Rīgā un Rīgas tūrisma iespēju popularizēšana.
RTAB dalībnieki būs Rīgas pilsētas pašvaldība, AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic"), Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija.
Rīgas pilsētas pašvaldība kā viens no dibinātājiem RTAB mantas kopumam nodos 978 455 latus, paredzēts lēmumprojektā. Rīgas domes Finanšu departamentam ne vēlāk kā divu nedēļu laikā no lēmuma stāšanās dienas būs jāieskaita minētā summa RTAB norēķinu kontā kredītiestādē. Pārējie dalībnieki katrs iemaksās 2000 latus.
Par atbildīgo iestādi Rīgas pašvaldības līdzdalības nodrošināšanai RTAB plānots noteikt Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieka biroju.
Kā ziņots, RTAB vadību plāno uzņemties aviokompānijas "airBaltic" vadītājs Fliks.
RTAB dibinātāju balsu sadalījumā 70% piederēs Rīgas domei, bet pārējiem partneriem - katram pa 10%. Biedrībā darbosies pieci cilvēki, bet tā administrācijas izmaksas nepārsniegšot 5% no kopējā budžeta.
Nodibinājums kā savas darbības radītā zīmola vadmotīvu izvirzījis principu - "Labi rīdziniekam, labi tūristam".
Prezentējot jauno Rīgas zīmolu "Live Rīga", Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) iepriekš norādīja, ka nākamgad Rīgas atpazīstamības kampaņās tiks ieguldīti pieci miljoni latu. Lielākā daļa no domes finansējuma Rīgas popularizēšanai tiks virzīta tieši jaunā Rīgas zīmola veidošanā. Ar tā koordinēšanu nodarbosies RTAB, kurā bez domes apvienojušās arī tūrisma nozares asociācijas un Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic".
Ņemot vērā to, ka nodibinājums vēl nav juridiski reģistrēts, visas izmaksas, kas saistītas ar zīmola sākotnējo izstrādi, uzņēmusies segt "airBaltic". Rīgas vicemērs iepriekš sacīja, ka šogad dome Rīgas popularizēšanai plāno atvēlēt miljonu latu.
Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) norāda, ka šos piecus miljonus latu plānots ieguldīt kā investīcijas tūrisma nozarē, kuras plānots atgūt 2010.gada laikā uz papildus atbraukušo tūristu rēķina, aģentūrai LETA sacīja mēra preses sekretāre Anna Kononova.
"Tomēr, vai šī summa būs tieši pieci miljoni latu, būs skaidrs tikai pēc Budžeta komisijas lēmuma," iepriekš norādīja Kononova.