Otrajā ceturksnī Rīgā apmeties rekordliels skaits ārvalstu viesu

2011.gada otrajā ceturksnī Rīgas naktsmītnēs apmetušies 229 084 ārvalstu viesi.

Tas ir par 10% jeb 41 806 viesiem vairāk nekā līdz šim Rīgas tūrismam veiksmīgākajā otrajā ceturksnī 2008.gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija. Īpaši strauji palielinājies viesu skaits no tādām LIVE RĪGA pavasara/vasaras kampaņas mērķa valstīm kā Krievija, Zviedrija, Igaunija, Lietuva un Norvēģija. Visvairāk tūristu bijis no Vācijas, Somijas, Krievijas, Norvēģijas un Zviedrijas.

“Līdz šim 2008.gada sekmīgie tūrisma nozares rādītāji nozares diskusijās ir bijuši atsauces punkts un mērķis, uz ko tiekties. Latiņa ir pacelta augstāk, un jāturpina strādāt, lai šī izaugsme turpinātos. Tas būs atkarīgs no nozares dalībnieku sadarbības, atbalsta Rīgas tūrisma piedāvājuma popularizēšanai un primāri – no tā, cik viegli un ērti viesi spēs pie mums nokļūt. Rīgas tūrisma attīstībai ir ielikti labi pamati, līdz ar to svarīgākais ir tagad pašiem tos nesašķobīt,“ piebilst Vita Jermoloviča, RTAB valdes locekle.

CSP informācija liecina, ka viesnīcās un citās tūristu mītnēs Rīgā šī gada otrajā ceturksnī apkalpoti par 31,3% vairāk ārvalstu viesi nekā šajā periodā pērn. Vislielākais viesu skaita pieaugums Rīgā reģistrēts no LIVE RĪGA pavasara/vasaras kampaņas mērķa valstīm: Krievijas - par 96%, Zviedrijas – par gandrīz 43%, Igaunijas - par gandrīz 37%, Lietuvas un Somijas – par gandrīz 32%; turpinājies arī viesu skaita pieaugums no Norvēģijas – par gandrīz 23% un Vācijas - par gandrīz 17%. Pieaugums salīdzinājumā ar 2010.gada otro ceturksni ir novērojams arī Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto ārvalstu viesu skaitā no Polijas un Itālijas - 37%, Dānijas - 29%, Amerikas Savienotajām Valstīm - par gandrīz 25% un Lielbritānijas – par gandrīz 16%.

No šī gada otrajā ceturksnī Rīgas viesnīcās un tūristu mītnēs apkalpotajiem ārvalstu viesiem visvairāk tūristu bija no Vācijas - 12%, Somijas – gandrīz 12%, Krievijas – 11% , Norvēģijas – 8% un Zviedrijas – gandrīz 7%. No Igaunijas ieradās gandrīz 6%, no Lietuvas – 5% Rīgas viesu.

2011.gada otrā ceturkšņa beigās 116 tūristu mītnēs Rīgā bija pieejamas 13 253 gultasvietas.

LIVE RĪGA 2011.gada pavasara/vasaras kampaņa notika no februāra beigām līdz 31.maijam Vācijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Somijā, Izraēlā,

Gruzijā un Baltkrievijā. Kampaņas sākuma posmā Krievijā, Norvēģijā, Somijā un Zviedrijā sadarbībā ar Radisson Blu Hotel viesnīcām tika izvietota reklāma žurnālos par Rīgu kā pavasara brīvdienu galamērķi.

Kopumā kampaņas laikā Rīgas reklāmas tika izvietotas 21 žurnālā – katrā 3 reizes. Vides reklāma tika izvietota Helsinkos, Oslo, Sanktpēterburgā, Berlīnē, Hamburgā, Frankfurtē, Minhenē un Diseldorfā. Radio konkursi tika īstenoti Maskavā un Gruzijā, savukārt reklāma 20 interneta portālos tika papildināta ar Google un Yandex iespēju izmantošanu. Sadarbībā ar jūras pārvadājumu kompāniju Tallink tika īstenota vides reklāmas kampaņa 33 pilsētās Zviedrijā.

Svarīgākais