Ostas policija atklāj degvielas un ikru zagļus

Šomēnes aprit simt dienu kopš 1. maija, kad bijušā Valsts policijas vadītāja Valda Voina uzraudzībā darbu Rīgā sāka Ostas policija. Jaunā Rīgas brīvostas pārvaldes struktūrvienība jau pieķērusi daudzus likumpārkāpējus.

Ostas policijas vadītājs V. Voins ar lepnumu stāsta, ka šai brīvostas struktūrvienībai ir labi darba apstākļi. «Kopš 1. maija nodrošinām visas brīvās ekonomiskās zonas caurlaižu režīmu, kravu kustības, personu kustības kontroli desmit objektos. Pašlaik ir 132 darbinieki, no kuriem 32 jau iepriekš strādājuši ostas drošības dienestā,» komentē V. Voins. Darbinieku atalgojums ir tāds pats kā Rīgas pašvaldības policijai. «Policisti apģērbti vasaras formas tērpā. Tuvākajā laikā būs rudens un ziemas formas – no speciāla auduma, kas pasargā pret lietu un vēju,» piebilst Ostas policijas vadītājs.

Lai kontrolētu 6000 hektāru lielo platību jeb gandrīz piekto daļu Rīgas, ieskaitot ūdens teritoriju, Ostas policijas rīcībā ir divi peldlīdzekļi, bet plānots iegādāties vismaz vēl vienu vai pat divus. «Kad būs jaunāks peldlīdzeklis, būs speciāls ātruma kontroles mērītājs. Ostas teritorijā ir noteikts ātruma ierobežojums – pieci mezgli, kolīdz būs radars, kontrolēsim arī braukšanas ātrumu,» piebilst V. Voins.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks, Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks atklāj, ka, salīdzinot ar iepriekšējo drošības pakalpojumu sniedzēju, Valsts policijas darbinieku uzņēmumu Apsardze, tagad brīvosta maksā par 400 000 latu vairāk, sasniedzot miljonu gadā, taču no tā ir virkne ieguvumu. «No Ostas policijas darbības ir atkarīgs, cik ātri strādās loģistika. Lielā mērā Ostas policijas izveide bijis pareizs solis, ja redzam, cik daudz iepriekš bijis mazu pārkāpumu un neskaidrību ar kravu apgrozījumu,» uzsver A. Ameriks. Rīgas brīvostā gada pirmajos septiņos mēnešos, salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu, kravu pieaugums ir 16 procentu. «Nevaram ekonomēt uz to, ka zaudēsim uzticību. Ostas policija strādā veiksmīgi, tā, piemēram, atklājusi gadījumus, kad naktīs kravas mašīnas mēģina iebraukt ostā, lai no kuģiem izvestu degvielu,» komentē A. Ameriks.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais