"Rīgas satiksme" pieņēmusi lēmumu par "Rīgas acs" dibināšanu un apstiprina valdes locekļus

Rīgas satiksmes valde 25.jūlijā pieņēma lēmumu par SIA Rīgas acs dibināšanu un apstiprināja meitas uzņēmuma Rīgas acs valdes locekļus.

Par valdes locekļiem kļuvuši – Anita Gaile, Dmitrijs Perlovs un Guntars Zeipe, portālu nra.lv informēja "Rīgas satiksmes" Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis.

Kā iepriekš ziņots, "Rīgas acs" valdes locekļa amatam bija pieteikušies 170 pretendenti, no kuriem 30 atbilda izvirzītajām prasībām un tika virzīti tālākai vērtēšanai. Veicot pārrunas, 23 kandidāti atalgojuma dēļ no šī amata atteicās, savukārt viens kandidāts šajā laika posmā atrada citu darbu, tāpēc konkursa pēdējā kārtā palika 6 pretendenti, no kuriem tika izvēlēti atbilstošākie trīs.

"Rīgas satiksmes" valde uzņēmuma jaunajai vadībai uzdeva tuvāko mēnešu laikā izstrādāt gan uzņēmuma struktūrshēmu, gan nepieciešamo dokumentāciju "Rīgas acs" darbībai.

"Rīgas acs" dibināta ar mērķi ieviest integrētās informācijas sistēmu, lai nodrošinātu kvalitatīvu un drošu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu. Paredzēts, ka integrētās informācijas sistēmas ieviešanas dēļ samazināsies sabiedriskā transporta kavējumi (nobīdes no grafika) un, ņemot vērā arī plānotos drošības pasākumus, palielināsies to iedzīvotāju skaits, kas izvēlēsies sabiedrisko transportu kā optimālāko pārvietošanās līdzekli Rīgā. Turklāt ne "Rīgas satiksmes" līdzšinējā, ne plānotā darbība nav saistīta ar informācijas tehnoloģijām vai ar tām saistītu darbību veikšanu, savukārt "Rīgas acs" darbība būs tieši vērsta uz to, lai nodrošinātu Integrētās informācijas sistēmas izveidošanu un uzturēšanu pienācīgā kvalitātē.

Bez datu ieguves un analīzes, kas paredzēta uzņēmuma iekšējai lietošanai, paredzēts paaugstināt pasažieru informētību par esošo situāciju līnijās, pārsēšanās iespējām citos transporta veidos vai maršrutos. Tādējādi tiks radīta papildus drošība, jo tiks ieviesta transporta līdzekļa salona un ārpuses video novērošana, kas varētu novērst pasažieru neadekvātas uzvedības un vandālisma izpausmes, kā arī samazināt transporta līdzekļos veikto zādzību skaitu; automatizēta vadītāja alkohola reibuma kontrole (automatizēta kontrole, kuras mērījumu rezultāti noteiktu iespēju bloķēt transporta līdzekļa spējas pārvietoties un operatīvas informācijas nosūtīšanu kontroles dienestiem, ja kabīnes gaisā vai vadītāja izelpā konstatētas pazīmes, kas liecina par alkohola lietošanu).

Paaugstināts komforts, jo tiks nodrošināta precīza maršrutu kustības grafika ievērošana; transporta līdzekļu operatīva vadība avārijas situācijās vai situācijās, kad ir nobīdes no grafika un slodze sastrēgumstundās u.c. ārkārtas gadījumos.

Tāpat tiks nodrošināta savlaicīga pasažieru informēšana par transporta līdzekļu kustības grafikiem, intervāliem starp maršrutiem un pieturvietām; operatīvi sniegta nepieciešamā papildus informācija, piemēram, par nākošajā pieturvietā pieejamām pārsēšanās iespējām; iespēja prognozēt un attēlot konkrētu transporta vienību pienākšanas brīdi konkrētās pieturvietās.

Svarīgākais