Autoostas Rīgā nākotnē nebūs, pieļauj Rīgas mērs Kleinbergs

© Kaspars Krafts/F64

Rīgas mērs Viesturs Kleinbergs ("Progresīvie"), atskaitoties par Rīgas domes 100 dienās paveikto, intervijā portālam “Delfi” izteica savu viedokli par Rīgas Starptautiskās autoostas nākotni un kā, viņaprāt, Rīgā vajadzētu organizēt sabiedrisko transportu.

Rīgas vicemērs Māris Sprindžuks iepriekš kādā intervijā bija sacījis, ka Rīgas Starptautiskajai autoostai ir jākļūst decentralizētai, proti, ne visi autobusu pasažieri būtu jāved līdz autoostai, viņus varētu izlaist arī kaut kur Rīgas centrā, un tālāk lai viņi dodas ar sabiedrisko transportu. Tas izsauca sašutumu zināmā daļā sabiedrības.

Rīgas mērs V. Kleinbergs teica, ka viņš uz to skatītos no otras puses - nevis ko darīt ar autoostu, bet kā organizēt satiksmi pilsētā un piepilsētā. Viņaprāt, šobrīd rezonanse rodas no tā, ka Autotransporta direkcija ir samazinājusi finansējumu reģionālajam transportam un savukārt Pierīgas pašvaldības, kuras līdz šim ļoti naski izmantoja Autotransporta direkcijas finansējumu, ir nonākušas grūtībās.

Pret “Rīgas satiksmes” un Rīgas pašvaldības aicinājumiem pievienoties un daļēji finansēt to, ka līdz Jaunmārupei brauc “Rīgas satiksmes” autobuss, līdz šim Pierīgas pašvaldības izturējās diezgan skeptiski un teica, ka mums šobrīd to nevajag. Šobrīd situācija ir mainījusies un viņiem to vajag, skaidroja V. Kleinbergs.

“Un kāpēc es saku: nerunājam par autoostu, bet runājam par citu stāstu, jo šobrīd mēs veidojam mobilitātes punktu Višķu ielā, kur būs gala punkts, kur iebrauks gan autobusi, gan trolejbusi, gan tramvajs. Ja tagad no centra uz Dārziņiem iet autobuss, tad turpmāk autobuss no Dārziņiem uz centru neies. No Dārziņiem uz centru atbrauks autobuss un izlaidīs Višķu mobilitātes punktā uz perona. Cilvēks, izkāpjot no autobusa, nekur tālāk neaizies, bet tikai pāries pāri peronam, iekāps pretī stāvošajā tramvajā un dosies tālāk uz pilsētu,” sacīja V. Kleinbergs.

Līdzīgi arī reģionālie autobusi, piemēram, no Jaunjelgavas, Suntažiem, Madlienas un Ķeipenes, arī var nebraukt līdz centram, bet turpat Višķu ielā var apstāties un izlaist pasažierus. Un Rīgas domei kopā ar Autotransporta direkciju un Satiksmes ministriju ir jādomā, kā to risināt. Tas ir stāsts par savienojamību, kā savienot šos transporta līdzekļus, lai nedublējas vairāki transporta veidi vienā un tajā pašā maršrutā uzsvēra V. Kleinbergs.

Uz jautājumu, ka varbūt tad Rīgas centrā vairs autoostu nevajag, V. Kleinbergs atbildēja, ka šobrīd mēs bez tās nevaram iztikt, bet ilgtermiņā, ja veidojam labus transporta savienojumus, veidojam arī “Park&Ride” pakalpojumus utt., tad nākotnē, iespējams, varbūt arī nevajag, lai ir līdzīgi kā daudz kur citviet, kur autoostā ienāk tikai starptautiskie transporta līdzekļi.

Rīgas mērs teica, ka tas nav šodienas jautājums un to nevar pārveidot vienā dienā. Vispirms ir jāizveido savienojumi, šis ērtais transports, tikai tad var kaut ko tamlīdzīgu veidot. Šobrīd Rīgā vairāk nekā desmit stacijās veidojas šie mobilitātes punkti, kas savienos un padarīs ērtāku satiksmi cilvēkam, lai var iebraukt pilsētā ar vilcienu, izkāpt Zemitānu stacijā, tad ar eskalatoru uzbraukt augšā līdz trolejbusam un doties tālāk savās gaitās uz centru vai otru pusi.

“Tas ir tas darbs, ko mēs Rīgā šobrīd darām - veidojam šo savienojamību, un tajā brīdī, kad šie punkti un savienojumi būs izveidoti, tad, iespējams, arī nevajadzēs ar reģionālo transportu braukt iekšā pilsētā. Un tādam reģionālajam Jaunjelgavas autobusam maršruts paliek īsāks par 22 kilometriem, un tad tas, iespējams, varēs veikt par vienu maršrutu dienā vairāk nekā tagad,” šādu iespēju pieļāva Rīgas mērs.