Šampēterī atklāta 300 kW elektroauto uzlādes stacija

© Ģirts Ozoliņš/MN

Elektrouzlādes stacijām papildinājums - atklāts jauns elektroauto uzlādes punkts Šampētera ielā Rīgā , kas izveidots sadarbībā starp “Elektrum” un SIA “Viada Latvia”. Jaunā stacija nodrošina uzlādes jaudu līdz 300 kilovatiem, kas ļauj 10 minūtēs uzlādēt elektroauto akumulatoru pietiekami 250 kilometru braucienam. Automašīnai ar 100–120 kWh akumulatoru pilna uzlāde aizņems aptuveni 35–40 minūtes, savukārt līdz 80% līmenim – vien 20 minūtes. Šī ir jauda, kas atbilst jaunākajām lieljaudas uzlādes tehnoloģijām Eiropā.

Ātra uzlāde līdz 300 kW

Atklāšanā piedalījās abu uzņēmumu vadības pārstāvji - AS “Latvenergo” valdes locekle un attīstības direktore Ilvija Boreiko, “Elektrum Energoefektivitātes centra” projektu vadītājs Toms Lācis, kā arī AS “Viada Baltija” valdes priekšsēdētājs Arunas Satkus un valdes locekle Inese Ulmane. Uzrunās tika akcentēta elektromobilitātes nozīme ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstībā un “zaļā domāšana”, kas īpaši vērsta uz jauniešu auditoriju.

Kas ir 10 minūtes? Daudz vai maz? Divu kafiju pagatavošanas laiks” - atklāšanas uzrunā teic I. Boreiko.

Līdz ar jaunās stacijas izveidi “Elektrum” sāk pāriet no 50-100 kW uzlādes jaudām uz ievērojami lielāku - līdz 300 kW. Šobrīd lieljaudas uzlādes potenciālu gan daļēji ierobežo pašu elektroauto tehniskās iespējas, jo vairāku modeļu akumulatori vēl nespēj pieņemt tik lielu jaudu.



Strauja tīkla paplašināšana jau pavisam drīz

Sadarbībā ar “Viada Latvia” tuvāko mēnešu laikā plānots atklāt vēl 36 jaunas “Elektrum Drive” pieslēgvietas, bet Līdz 2030. gadam 136 jaunas pieslēgvietas 55 “Viada” degvielas uzpildes stacijās. Kopumā “Elektrum Drive” tīkls Latvijā un ārpus tās pārsniedz 1000 uzlādes punktu, un līdz gada beigām to skaits sasniegs 1200, stāsta T. Lācis. Viņš arī iesaka visiem, kam ir šaubas par elektroauto priekšrocībām, vismaz uz brīvdienām paņemt un pašiem izmēģināt to sniegtās ērtības, dinamiku un uzlādes iespējas.

Nākamais solis - uzlāde mikrorajonos

Nākotnē uzlādes tīkla attīstība notiks pakāpeniskāk, jo elektroauto skaits Latvijā pieaug lēnāk, nekā sākotnēji prognozēts. Turpmāk lielāka uzmanība tiks pievērsta uzlādes infrastruktūras izveidei daudzdzīvokļu māju pagalmos un mikrorajonos, kur šādas iespējas pašlaik trūkst. Īpaši aktuāls šis jautājums kļūst, augot otrreizējā elektroauto tirgus apjomam - vecākas paaudzes automašīnām ir mazāka baterijas ietilpība, tāpēc to īpašniekiem nepieciešamas ērtas uzlādes vietas pie mājām vai darbavietām. Šādi risinājumi jau tiek testēti Jūrmalā, kur šobrīd īstenots pilotprojekts, skaidro I. Boreiko.