Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētāja Sanita Upleja-Jegermane Tv 24 raidījumā "Preses klubs" izteica līdzjūtību abu traģēdijā Imantā bojāgājušo nepilngadīgo meiteņu tuviniekiem un pauda savu viedokli, kas būtu jādara, lai sakārtotu elektrisko nomas skrejriteņu un mopēdu izmantošanu Rīgas pilsētvidē.
S. Upleja-Jegermane šīs sistēmas sakārtošanā redz divus virzienus - izglītot bērnus un viņu vecākus, jo tā ir viņu atbildība laikā, kad satiksme kļūs aizvien intensīvāka.
Otra lieta ir infrastruktūras sakārtošana un pieejamība. S. Upleja-Jegermane, kas pati neizmanto šos elektrisko transportlīdzekļu koplietošanas pakalpojumus, atzina, ka arī viņa Rīgā, ejot pa ietvi kā gājēja, jūtas apdraudēta no šiem braucamrīkiem, nerunājot nemaz par vecākiem cilvēkiem ar pārvietošanās grūtībām vai maziem bērniem.
Viņasprāt, šī sistēma vienkārši ir jāsakārto, bet, ja to nevar sakārtot, tas vienkārši ir jāaizliedz.
Jau ziņots, ka 2. oktobrī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēma apturēt koplietošanas e-velosipēdu operatora “Ride Mobility” sniegtos pakalpojumus. Šāds lēmums sekoja pēc Rīgas mēra Viestura Kleinberga (P) aicinājuma vērtēt uzņēmuma darbību, kas savukārt sekoja pēc divu 2012. gadā dzimušu meiteņu nāves, ar "Ride Mobility" aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā.
Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana, lai koplietošanas elektroskrejriteņus varētu izmantot tikai personas no 18 gadu vecuma.
Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Jēkabs Pauls Akermanis. Viņš vēlas panākt, lai tiktu noteikta obligāta lietotāju identitātes pārbaude, izmantojot eID kartes vai pases verifikāciju ar fotogrāfiju. Viņa ieskatā būtu jāuzliek par pienākumu koplietošanas pakalpojuma sniedzējiem ieviest tehniskus risinājumus vecuma kontrolei savās lietotnēs.