Sistēmas pārslodzes dēļ daļai Rīgas skolēnu vecāku līdz šim nav izdevies noslēgt līgumu ar skolas ēdinātāju. Līgums jāpārslēdz, ja bērns ir sācis mācības 5. klasē, jo tieši no 5. klases par pusdienām vecākiem ir jāpiemaksā. Problēmas noslēgt līgumu radušās arī tiem vecākiem, kuru bērns mācības sācis citā skolā. Sistēmai, kurā to var darīt, vecāku lielā pieprasījuma dēļ notikusi pārslodze, vēsta lsm.lv.
Oskara Kalpaka Rīgas Tautas daiļamatu pamatskolas 5. klasē otrdien pusdienas paēda vien trešā daļa. Pārējo bērnu vecākiem sistēmā "Mily" līgumu ar ēdinātāju nav izdevies noslēgt. Tā stāstīja kāda 5. klases skolēna māte Ieva.
"Laikus šos līgumus pārslēgt 4. [klases beidzējiem] - tie [skolēni], kas pāriet, - nevarēja, jo bērnam šis statuss nomainījās tikai 31. augustā diezgan vēlu. Tie, kas paspēja, kuriem tehniski tanī brīdī bija iespēja, tiem, sanāk, ir izdevies šos jaunos līgumus noslēgt, un bērni šodien arī attiecīgi ēd. Savukārt tie, kas nepaspēja, tad nu šodien bērni nav paēduši. Ejot "mily.lv", kas ir šis apkalpojošais portāls, ieejot iekšā, rādās, ka es esmu gaidītāju rindā, tas rādījās vakar, paredzamais laiks ir četras stundas, un tā tas rādās daudz reižu un vairākkārtīgi. Šobrīd parādījās, ka ir pagājis bišķiņ, tad parādās kāds cits skaitlis - vairākas minūtes. Un tad tās minūtes mainās, bet pieslēgšanās portālam tāpat nenotiek," sacīja skolēna mamma.
Jau ziņots, ka norēķinu sistēmā "Mily", kas cita starpā nodrošina arī ēdināšanas pakalpojumu apmaksu skolās un bērnudārzos, liela vienlaicīgā apmeklētāju skaita dēļ ieviests īslaicīgs rindas risinājums, aģentūrai LETA norādīja "Mily" pārstāvis Imants Felsbergs.
Viņš skaidroja, ka lapa strādā un sistēma darbojas rindas gaidīšanas režīmā, jo ļoti liela vienlaicīgā apmeklētāju skaita dēļ nav iespējams apkalpot visus uzreiz vienlaicīgi. Lai nodrošinātu, ka sistēma strādā stabili visiem lietotājiem, kuri ir pieslēgušies sistēmai, ir ieviests īslaicīgs rindas risinājums, ko lietotāji ierauga, pieslēdzoties sistēmai.
Pieteikšanās rinda ir ieviesta uz masveida pieteikumu reģistrēšanās laiku, lai šajā laikā nodrošinātu bērniem skolās ātru un nepārtrauktu ēdināšanas uzskaiti.
Felsbergs arī norādīja, ka, lai arī pieslēdzoties var gadīties, ka lietotāji ierauga diezgan garu gaidīšanas prognozes laiku, piemēram, vairāk nekā divas vai četras stundas, tomēr reāli rindā ir jāstāv aptuveni 2-5 minūtes.
Plānots, ka trešdien "Mily" sistēma varētu atsākt darbu ierastajā režīmā.
Kā aģentūrai LETA skaidroja Rīgas pašvaldībā, vecāki septembra pirmajās dienās steidz noslēgt līgumu par bērna ēdināšanas pakalpojuma saņemšanu, kā arī aktualizēt piešķirto līdzfinansējuma apmēru. Tādēļ sistēmā vērojama pārslodze.
Esot arī individuāli gadījumi, kad nepieciešams sniegt konsultāciju izglītības iestādēm un vecākiem, lai risinātu radušos situāciju par atvieglojumu piemērošanu ēdināšanas pakalpojumā.
Pašvaldībā skaidroja, ka sistēma ēdināšanas nodrošināšanai paredz, ka vecāki slēdz līgumu "Mily" sistēmā, pašvaldība nodrošina informāciju par līdzfinansējuma apmēru, ņemot vērā bērna deklarēto dzīvesvietu un sociālo statusu, bet pēc tam vecāki aktivizē līgumu norēķiniem.
Ja ir noslēgts līgums, bērns var saņemt ēdināšanu arī tad, ja kontā nav līdzekļu. Šādā gadījumā "Mily" maciņā tiek fiksēts negatīvs atlikums, kas tiek dzēsts, tiklīdz vecāki ieskaita līdzekļus kontā.