Rīgas dome trešdien ārkārtas sēdē nolēma virzīt izvērtēšanai Ārtelpas un mobilitātes departamentam kolektīvo iesniegumu veikt izmaiņas būvdarbu stadijā esošajā Imantas veloceliņa projektā.
Šodien domes sēdē izraisījās asa vārdu apmaiņa starp domes vadītāju Viesturu Kleinbergu (P), Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāju Martu Kotello (P) un opozīcijas deputātiem.
Opozīcija uzdeva daudz jautājumu par to, cik koki projekta laikā tiks nosargāti, cik daudz koku vēl plānots cirst, tika runāts par projekta izmaksām, par atsevišķu projekta elementu cenām u.c. jautāumiem.
Savukārt domes priekšsēdētājs un komitejas vadītāja centās paskaidrot, ka jautājuma būtība ir par kolektīvā iesnieguma novirzīšanu departamentam, nevis par jau būvniecības procesā esoša projekta izmaiņām un īstenošanu.
Tas netraucēja opozīcijas deputātiem veltīt pārmetumus komitejas vadītājai un Ārtelpas un mobilitātes departamentam par projektu īstenošanu, dārgiem puķupodiem un atkritumu urnām, kā arī nevēlēšanos nosargāt kokus.
Kā izskanēja domes sēdē, kopumā kopš projekta īstenošanas sākšanas izdevies ieviest izmaiņas, pasargājot 36 kokus.
LETA jau ziņoja, ka divu dienu laikā 2000 Imantas iedzīvotāju parakstījušies pret koku izciršanu Ķīpsalu un Imantu savienojošā veloceļa izbūvei, aģentūrai LETA pavēstīja Rīgas domes opozīcijas deputātu frakcijas "Suverēnā vara, Apvienība Jaunlatvieši" (SV/AJ) pārstāvji.
SV/AJ sāka vākt iedzīvotāju parakstus pēc tam, kad Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja 25.jūlijā, noraidīja priekšlikumu apturēt veloceļa "Rīga-Babīte-Piņķi" projekta īstenošanu, lai pārvērtētu nocērtamos kokus veloceļa izbūvei.
Pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamenta vadītāja pienākumu izpildītāja Ingūna Urtāne iepriekš pauda, ka sabiedriskā apspriešana un citas ar projekta īstenošanu saistītās darbības notikušas saskaņā ar normatīvajiem aktiem. Turklāt viņa solīja, ka būvniecības laikā tiks saglabāts katrs koks, kuru būs iespēja saglabāt.
Veloceļa izbūves projektā plānots līdz 2026.gadam izbūvēt veloinfrastruktūru ar kopējo garumu 7,3 kilometri posmā no Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojuma Imantā līdz Nameja krastmalai Ķīpsalā.
Darbus veic piegādātāju apvienība "VIA un VIANOVA". Kopējā līgumsumma ir 13,2 miljoni eiro.
Sākotnēji projektā tika paredzēts izcirst 256 kokus, no kuriem daudzi ir nokaltuši vai bojāti un nevērtīgi.
Kopumā projektā plānots iestādīt 126 jaunus kokus, vairāk nekā 3900 krūmus un vairāk nekā 13 000 citu apstādījumu.