Rīgas ostā plāno padziļināt kuģu ceļu

Šodien Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja izskatīja jautājumu par pieejas kanāla rekonstrukciju kuģu ienākšanai Rīgas ostā.

Kā norāda Rīgas brīvosta, galvenais kuģu ceļš Daugavā, posmā līdz Kundziņsalas vidusdaļai, saskaņā ar starptautiskām prasībām patlaban ir par šauru un tas kavē lieltonnāžas kuģu ienākšanu un apkalpošanu Rīgas ostā.

Ievērojot ietekmes uz vidi novērtējuma gaitā iegūto informāciju un rekomendācijas, kā arī Vides pārraudzības valsts biroja atzinumus un prasības, plānots veikt kuģu kanāla padziļināšanas darbus 13 kilometru garā posmā.

Prognozējot kuģu kanāla rekonstrukcijas darbu ietekmi uz apkārtējo vidi, secināts, ka tas neatstās negatīvu ietekmi uz Piejūras dabas liegumu.

Kuģu ceļa padziļināšanas gaitā plānots izsmelt ap 10 miljoniem kubikmetru grunts. Lielākā daļa no tās tiks noglabāta jūras izgāztuvēs, bet daļa pagaidu atbērtnes vietā pie Rietumu mola, aiz pilsētas administratīvās robežas, brīvostas teritorijā. Šo smilti turpmāk plānots izmantot būvniecībā. Pagaidu atbērtne drīkstēs funkcionēt ne ilgāk par 10 gadiem.

Pilsētas oficiālā un labiekārtotā pludmale Vakarbuļļos, kur pacelts Zilais karogs, atrodas aptuveni piecus kilometrus no Rietumu mola.

Latvijā

Latvijas Nacionālais dabas muzejs ir bagātību krātuve – daudznozaru dabaszinātņu muzejs, kurā glabājas ģeoloģiskie, entomoloģiskie, paleontoloģiskie, zooloģiskie, botāniskie, mikoloģiskie un antropoloģiskie priekšmeti. Krājums sistemātiski tiek papildināts, ievācot priekšmetus dabā, iepērkot, saņemot dāvinājumus. Muzeja krājumā ir daudzas Latvijā un pasaulē izzūdošas un jau izmirušas sugas, tāpēc kolekciju vērtība ar katru gadu pieaug. Arvien aktuālāks kļūst jautājums par šo vērtību ilglaicīgu saglabāšanu un kā tās nosargāt globālo krīžu, tostarp kara, gadījumā. Par muzeja vērtībām un muzeoloģiskajiem smalkumiem intervijā “nra.lv” stāsta muzeja direktore Skaidrīte Ruskule.

Svarīgākais