Preču izkraušana uz ietves: Igaunijā maina likumu, tikmēr Latvijā šajā ziņā valda "anarhija un tīra demogoģija"

© Depositphotos

No jūlija Igaunijā transportlīdzekļi nedrīkstēs apstāties uz ietves, lai izkrautu preces.

Tagad Igaunijā būs izvēlētas noteiktas ielas vai laika posmi, kad piegāde ir atļauta. Apsver iespējas izveidot piegādes punktus pie ielu malām, no kuriem preces tālāk nogādā ar kājnieku ratiņiem, elektriskajiem skrejriteņiem vai pat pašbraucošiem robotiem, kam atļauts pārvietoties pa ietvēm, nodrošinot nelielas preču piegādes bez auto transporta izmantošanas.

Taču, kāda situācija ir Latvijā? Šis temats raisījis diskusijas jau ilgi.

Latvijā sods simbolisks - par stāvēšanu uz ietves un velojoslām sods ir 30 eiro, kamēr stāvēt uz brauktuves, kur ir ceļa zīme, kas norāda, ka stāvēt aizliegts, sods - 40 eiro.

“Satiksmes ministrija izdod komersantu atļaujas uzņēmumiem un sākotnēji tās bija - “Latvijas pastam”, kurjerpiegādēm, tagad faktiski jebkurš uzņēmums to var izņemt, un ir izsniegtas apmēram 400 atļaujas, tas nozīmē, ka pilnīgi legāli var pārkāpt noteikumus un stāvēt uz ietvēm, kur to nedrīkst. Tas principā tagad ir ārpus kontroles situācija, ko izmanto arī pārtikas piegādēm, veikaliem. Tagad pat nav jābūt atļaujai transporta stiklā, jo mainīja noteikumus, kas paredz, ka datubāze ir internetā un policija pārbaude pēc numura vai viņi var stāvēt vai nē, līdz ar to cilvēks no malas nezin vai tas piegādātājs ir saņēmis atļauju,” saka Apvienības “Pilsēta cilvēkiem” pārstāvis Kārlis Kreķis.

Kā arī apvienības pārstāvis norāda: “Pašlaik šis veicina, ka arī vieglās mašīnas tieši to pašu dara, kas būtībā attīsta anarhiju, arī “Bolt” piegādes - viņi dara tieši to pašu, kas nozīmē tas pavelk zem sevis tādu vispārēju likuma neievērošanu. Viņi zina to, ka policija nesodīs, jo ir noslogota, proaktīvi nedarbojās.”

Kreķis norāda: “kopumā tā ir problēma, ko bieži vien paši iedzīvotāji neapzinās, tāpēc, ka ir pieraduši pie tādas situācijas, kas turpinās gadiem un viņi paši nesaprot, ka ir apdraudētā situācijā, kamēr kādu nenobrauks vai nebūs traumas - nesapratīs. Taču no uzņēmuma puses tur ir tīra demogoģija, lai nevajadzētu maksāt un varētu pa lēto ātrāk pievest līdz durvīm. Agrāk, kad policija aktīvi sāka sodīt, piegādātāji uzreiz sūdzējās domei, ka biznesam ir grūti.”

Rīgas domes satiksmes departamenta pārstāvis TV3 sacīja, ka šobrīd netiek plānoti striktāki ierobežojumi piegādes transporta stāvēšanai uz ietvēm

Latvijā

Kanādas regulatora "Health Canada" auditā Zāļu valsts aģentūras (ZVA) darbība novērtēta kā atbilstoša starptautiskajiem standartiem, līdz ar to Latvijas farmācijas uzņēmumiem, kas eksportē zāles uz Kanādu, turpmāk samazināsies administratīvais slogs, īpaši attiecībā uz zāļu reģistrācijas procesiem šajā valstī, aģentūru LETA informēja ZVA pārstāve Tanita Tamme-Zvejniece.

Svarīgākais