Rīgas Centrālā stacijā sāks būvēt pagaidu platformu no koka

© Ģirts Ozoliņš/MN

Jūlija vidū plānots sākt pagaidu platformu izbūvi Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, ceturtdien Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja VAS "Latvijas dzelzceļš".(LDz) valdes priekšsēdētājs Artis Grinbergs.

Viņš skaidroja, ka LDz ir sācis pagaidu platformu projekta realizāciju 16 dzelzceļa stacijās, kas paredz ieviest risinājumus no koka.

"Patlaban ir sākta pagaidu platformu izbūve Torņkalna un Zasulauka dzelzceļa stacijā, savukārt nākamā paredzēta Rīgas Centrālā stacijā, kur būvdarbus plānots sākt 14.jūlijā," norādīja LDz vadītājs.

Vienlaikus viņš minēja, ka kopumā pagaidu platformas 16 dzelzceļa stacijās bija plānots ieviest līdz šā gada beigām, tomēr būvdarbu pieredze Torņkalna dzelzceļa stacijā liecina, ka darbus būtu iespējams pabeigt ātrāk - vasaras laikā.

Tomēr viņš piebilda, ka tas ir atkarīgs arī no iesaistītajām pusēm, lai projekta risinājumi būtu saskaņoti.

Iepriekš LDz informēja, ka LDz plāno līdz šā gada beigām izbūvēt pagaidu paaugstinātās pasažieru platformas 16 stacijās.

Pagaidu risinājumi ir nepieciešami stacijās, kuru modernizācija ir paredzēta "Rail Baltica" projektā, jo projekta ieviešana kavējas. Tās ir deviņas stacijas - Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns, Zasulauks, Depo, Vagonu parks, Jāņavārti, Daugmale, Salaspils un Saulkalne.

Risinājumi ērtākai iekāpšanai vilcienā ir nepieciešami vēl sešās stacijās - Rumbula, Dārziņi, Cena, Inčupe, Kūdra un Kaibala. Šīs stacijas netika iekļautas peronu modernizācijas projektā, jo tās bija plānots slēgt nelielās pasažieru plūsmas dēļ.

Tāpat pagaidu platformas nepieciešamas Valmieras dzelzceļa stacijā, lai nodrošinātu viena līmeņa iekāpšanu Igaunijas dzelzceļa pārvadātāja "Elron" pasažieriem, kad tiks sākti reisi starp Tartu un Rīgu.

Tāpat ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc auditētiem datiem, bija 233,738 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2023.gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga daudzkārtīgi - līdz 39,438 miljoniem eiro.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums.

Svarīgākais