Turpinot 7. tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvi, “Rīgas satiksme” šodien piestiprināja pirmo jauno tramvaja sliedi. Šis ir nozīmīgs solis Rīgas sabiedriskā transporta attīstībā un jauna posma sākums pilsētas mobilitātes vēsturē. Jaunā līnija savienos esošo galapunktu “Ķengarags” ar topošo transportmijas mezglu Latgales priekšpilsētā, nodrošinot ērtāku un ilgtspējīgāku pārvietošanos rīdziniekiem un pilsētas viesiem, vēstīts izplatītajā paziņojumā medijiem.
Kā apgalvo “” valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa, “Šodien piedzīvojam nozīmīgu brīdi Rīgas sabiedriskā transporta attīstībā - tiek stiprināta pirmā jaunā tramvaja sliede 7. līnijas pagarinājuma projektā."
Pēdējo reizi jauna tramvaja līnija Rīgā tika izbūvēta pirms vairāk nekā 40 gadiem.
"Paldies visiem, kas iesaistīti šī vērienīgā projekta īstenošanā - īpašs paldies “Rīgas satiksmes” projektu vadības komandai, plānotājiem, projektētājiem un būvniekiem, mūsu sadarbības partneriem, kā arī pašvaldības darbiniekiem, kuri iesaistīti dažādu ar projektu saistītu jautājumu risināšanā.”
Savukārt uzņēmuma valdes loceklis Jāns Golubevs stāsta, ka “Projekta mērķis ir līdz 2026. gada maijam izbūvēt aptuveni 2,2 kilometrus garu tramvaja līnijas pagarinājumu, kas savienos esošo galapunktu “Ķengarags” ar jauno transportmijas punktu pie Višķu un Latgales ielas krustojuma. Šis mezgls būs mūsdienīgs un integrēts, nodrošinot ērtu pārsēšanos starp tramvajiem, trolejbusiem un elektroautobusiem. Tas ievērojami uzlabos mobilitāti gan rīdziniekiem, gan pilsētas viesiem. Šobrīd darbi rit kā plānots. Posmā no tirdzniecības centra “Dole” līdz Rasas ielai jau ir pārbūvētas apakšzemes komunikācijas sliežu ceļa daļā, un citviet ir sākta sliežu ceļu konstrukciju izbūve. Jaunajā transportmijas punktā tuvojas noslēgumam apakšzemes komunikāciju izbūve, vietām jau top sliežu ceļu konstrukcijas, un ir sākta arī iebrauktuves izbūve. Sākta arī vilces apakšstacijas būvniecība. Tāpat visā pagarinājuma posmā jau izbūvēta lielākā daļa gājēju ietves un īsāki posmi veloceļa.”
Kopējais 7. tramvaja maršruta sliežu ceļa pagarinājums būs 2,2 kilometri. Būvdarbu ietvaros zemes vienībā pie Latgales un Višķu ielas krustojuma tiks izbūvēts transportmijas punkts. Tā funkcionēšanai paredzēta jauna dispečeru ēka, kā arī sabiedriskā transporta kustībai nepieciešamie pievedceļi gan no Latgales ielas, gan no Višķu ielas. Tāpat tiks veikti teritorijas labiekārtošanas darbi, tostarp ierīkotas plašas nojumes, norādes zīmes un tablo, apstādījumi un ielu apgaismojums. Līdz transportmijas punktam pa Višķu ielu 300 metru garumā tiks pagarināts arī 15. trolejbusa maršruts.
Projektu plānots īstenot līdz 2026. gada maijam. Ieceres īstenošanai par būvprojekta izstrādi, būvdarbiem un autoruzraudzību noslēgts līgums ar CBF SIA “Binders” 28 349 687,19 EUR bez PVN vērtībā. Projekts tiek finansēts no Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda un īstenots Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna komponentes Nr. 1 “Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja” reformu un investīciju virziena 1.1. “Emisiju samazināšana transporta sektorā” 1.1.1.r. reformas “Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana” 1.1.1.2.i investīcijas “Videi draudzīgi uzlabojumi Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā” 1.1.1.2.i.2. un 1.1.1.2.i.3. saistīto pasākumu ietvaros.