Brasas apkaimē nosaka satiksmes ierobežojumus; sāks būvēt mobilitātes punktu

© Ģirts Ozoliņš / F64

Pie Brasas dzelzceļa stacijas 14.aprīlī plānots sākt mobilitātes punkta būvniecību, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa.

Būvdarbu laikā tiks ieviesti pārvietošanās un satiksmes ierobežojumi, kas pēc nepieciešamības var mainīties.

Būvdarbi Brasas apkaimē notiks, īstenojot projektu, kas paredz mobilitātes punkta "Brasa" publiskās ārtelpas izbūvi un Brasas tilta skvēra pārbūvi.

Ar mobilitātes punkta publiskās ārtelpas saistītos būvdarbus plānots sākt 14.aprīlī, bet Brasas tilta skvēram vēl tiek izstrādāts būvprojekts un paredzēts, ka tā pārbūvi Rīgas pašvaldība sāks 2026.gada sākumā.

Projekta mērķis ir veicināt videi draudzīgu pārvietošanos, izveidojot ērtu un drošu savienojuma jeb mobilitātes punktu starp sabiedriskā transporta, gājēju, velobraucēju un dzelzceļa infrastruktūru. Projekta teritorijā tiks uzlabota vide brīvā laika pavadīšanai un paaugstināta drošība, jo esošā infrastruktūra vairs neatbilstot mūsdienu kvalitātes un drošības standartiem.

Mobilitātes punkta "Brasa" publiskās ārtelpas būvniecības darbus veiks SIA "Baltijas būve". Būvdarbu veicējam uzdots nodrošināt ceļa zīmju izvietošanu, iedzīvotāju un uzņēmumu, kuri atrodas minētajos ielas posmos, transportlīdzekļu piebraukšanu pie dzīvesvietas vai uzņēmuma, kā arī operatīvā un sabiedriskā transporta satiksmi.

Darbu laikā tiks ietekmēta gājēju pārvietošanās, to novirzot pa alternatīviem maršrutiem, nodrošinot gājēju drošību un pārvietošanās ērtību. Autotransportam tiks aizliegta apstāšanās un stāvēšana Klusās ielas posmā no Brasas tilta līdz Laktas ielai.

Tāpat tiks ierobežota autotransporta novietošana stāvlaukumā Gaujas un Starta ielas krustojumā.

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" aģentūru LETA informēja, ka mobilitātes punkta izbūves laikā no 14.aprīļa tiks ieviestas izmaiņas 48. autobusa maršrutā.

Autobuss virzienā uz Sarkandaugavu kursēs līdz Meža prospektam, tālāk pa Meža prospektu un Viestura prospektu, pēc tam apgriezīsies braukšanai pretējā virzienā, pagriezīsies pa kreisi uz Meža prospektu un apstāsies pagaidu pieturā "Sarkandaugava" Meža prospektā, kur izbūvēta pieturas kabata. Šī pietura būs maršruta galapunkts.

Kopējās ar projekta īstenošanu saistītās izmaksas ir vairāk nekā 1,77 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka kopumā Rīgas pašvaldība plāno izbūvēt mobilitātes punktus un to publisko ārtelpu 15 dzelzceļa stacijās - Bolderājā, Dauderos, Sarkandaugavā, Šķirotavā, Zemitānos, Ziemeļblāzmā, Alfā, pie Bērnu slimnīcas, Slokas ielā, Brasā, Vecdaugavā, pie "Turības", Mangaļos, Vecāķos un Gaismā.

Latvijā

Nesen FIZMIX erudīcijas konkursa laikā veikta 10.–12. klašu skolēnu aptauja, kurā konstatēts, ka 41% jauniešu vēlētos saņemt vairāk izsmeļošas informācijas par klimata izmaiņām. Aptaujāti 1000 skolēnu. 76% no viņiem piekrīt vai drīzāk piekrīt apgalvojumam, ka videi draudzīgas tehnoloģijas un zaļais dzīvesveids var palīdzēt novērst klimata izmaiņas un globālo sasilšanu. Tāpat vairākums uzskata, ka viņu ikdienas izvēlēm ir nozīme klimata izmaiņu mazināšanā. Ko no tā var secināt – “nra.lv” saruna ar Latvijas Mākslas akadēmijas profesoru Ojāru Spārīti.

Svarīgākais