Ir skaidri zināms, ka naktī no 6. uz 7. decembri tiks slēgts satiksmes pārvads pār dzelzceļu Altonavas ielā. Pirms zināmā mērā liktenīgā notikuma Rīgas domes pārstāvji tikās ar apkaimju cilvēkiem, lai izskaidrotu nākamos soļus.
Diemžēl iedzīvotājiem nekas īsti skaidrāks netapa, bet jautājumi gan radās. Par vēsturiskā tiltiņa slikto tehnisko stāvokli bija zināms jau aprīlī, bet toreiz tika pieņemts lēmums, ka tiltiņu ar transporta svara ierobežojumiem varēs izmantot vēl divus gadus. Nesen uzstādītās satiksmes skaitīšanas ierīces dati liecina, ka dienā tiltiņu šķērso ap 10 000 transporta vienību.
Rudenī tika veikta specializētā tehniskā inspekcija, kuras laikā uzstādīta arī monitoringa sistēma, kas fiksē tilta stāvokli, un steidzamības kārtā pieņemts lēmums tiltu slēgt.
Pēc tikšanās ar Rīgas domes pārstāvjiem apkārtnes iedzīvotājiem ir vairāk jautājumu nekā atbilžu. Pats interesantākais ir fakts, ka inspekcijas secinājumi tiek turēti noslēpumā kā klasificēta informācija, ko domes augstākās amatpersonas sola atklāt tikai pēc tilta slēgšanas.
Dome ir ieplānojusi būvēt jaunu tiltu, un steigšus ir uztapināts arī pirmais variants, ko tālāk plānots nodot projektētājiem, kuriem prasīs piedāvāt savus variantus.
Uz jautājumu, kad jaunais tilts varētu tapt gatavs, ne Olafs Pulks, ne Vilnis Ķirsis nespēja atbildēt pat aptuveni - iespējams, ka tilts varētu būt gatavs šajā desmitgadē, bet arī tas netiek solīts. Turklāt iecerētais tilts neatbilst "Rail Baltica" tehniskajām vajadzībām, tātad būs jānojauc.
Vēl viens ļoti būtisks aspekts: Rīgas domei nav scenārija, kā organizēt dzelzceļa šķērsošanu, atverot kādu no vēsturiskajām pārbrauktuvēm. Iedzīvotāji secina, ka vairāku vēsturisko dzelzceļa pārbrauktuvju atvēršana varētu daļēji atrisināt situāciju, tomēr Rīgas vadība uzsver, ka "Latvijas dzelzceļš" iebilst un pats ātrākais, kad varētu atvērt Robežu ielas pārbrauktuvi, ir vismaz pusgads.