Rīgā sociālajā dienestā maina pieņemšanas kārtību

Maijā pakāpeniski mainīsies apmeklētāju pieņemšanas laiki un līdzšinējā kārtība Rīgas Sociālajā dienestā. Kopš 31. maija visi teritoriālie centri strādās pēc jaunās sistēmas citā režīmā.

"Teritoriālo centru atrašanās vieta netiek mainīta," uzsver Rīgas Sociālā dienesta vadītājs Ervins Alksnis. "Mainot līdzšinējo kārtību, ņēmām vērā cilvēku vēlmes. Līdz šim pie sociālās palīdzības organizatoriem ļaudis nāca pieraksta kārtībā, bet tas ne vienmēr attaisnojās. Bija dažādi iemesli, kāpēc cilvēks pierakstījās un neatnāca, citreiz pat nebrīdināja, ka nebūs," viņš stāsta. Arī turpmāk tiks saglabāta pieraksta sistēma, bet tikai daļēji – pirmdienās visu dienu, bet trešdienās un ceturtdienās rīta stundās. Visu pārējo laiku, izņemot piektdienas, apmeklētāju pieņemšana notiks rindas kārtībā. E. Alksnis pamato, ka pieraksta sistēma nepieciešama tiem rīdziniekiem, kuri strādā un plāno savu laiku, kā arī bezdarbniekiem, kas mācās kursos un ir orientēti uz pašizaugsmi. E. Alksnis pieļauj, ka cilvēki tik un tā būs gatavi sēdēt rindā pat tad, ja apmeklētājus pieņems tikai pēc iepriekšējā pieraksta. Ja kāds, kurš pierakstījies, nebūs atnācis, tad, protams, šajā laikā pieņemšot rindā gaidītāju, viņš saka.

Tomēr jāsaprot, ka katram apmeklētājam nebūs stabils un nemainīgs pieņemšanas laiks. Vienam būs nepieciešamas tikai 15 minūtes, lai nokārtotu visas formalitātes, citam – pat pusotra stunda. Tas atkarīgs no cilvēku skaita ģimenē, vai ir bērni, vai sociālās palīdzības prasītāji ir darbaspējīgā vecumā utt. Pieņemšanas laikā sociālās palīdzības organizatoram ir jāaizpilda dokumenti, jāizrunājas ar apmeklētāju, jo bieži vien viņiem ir daudz neskaidrību.

Turpmāk katrā Rīgas Sociālā dienesta nodaļā piektdienās, kad nav paredzēta apmeklētāju pieņemšana, strādās viens vai divi dežūrdarbinieki, kuri ļoti lielas nepieciešamības gadījumā pieņems cilvēkus. "Aicinu izvērtēt savas vajadzības, pirms piektdien nākt pie sociālās palīdzības organizatora. Mūsu darbiniekiem ir jānoformē arī dokumenti un jāsagatavo normatīvo aktu projekti, tāpēc vajadzīga vismaz viena diena, kad to var darīt," skaidro E. Alksnis.

Lai lieki nenoslogotu sociālās palīdzības organizatoru, visi tie, kuri ieradušies pirmo reizi vai pēc ilgāka pārtraukuma, vispirms tiksies ar sociālo darbinieku. Turklāt viņiem tiks nodrošināta iespēja pie darbinieka nokļūt trīs darba dienu laikā. Šāda kārtība ļaus ietaupīt laiku visiem pārējiem sociālās palīdzības organizatora klientiem. "Kad cilvēks pirmo reizi atnāk uz sociālā dienesta nodaļu pie sociālās palīdzības organizatora, sākas garš skaidrošanās ceļš. Taču šis darbinieks tikai piešķir pabalstu, viņš neizlemj, vai tas pienākas vai ne," uzsver E. Alksnis. "Tāpēc sociālā darbinieka galvenais pienākums ir cilvēku informēt, konsultēt, izpētīt situāciju un meklēt risinājumus. Iespējams, naudas izteiksmē palīdzība nemaz nav vajadzīga, to var saņemt citādi, piemēram, kā tuvinieka aprūpi mājās. Ja bezdarbniekam pieder SIA un kaut arī peļņu nenes, kā uzņēmējdarbības forma tā skaitās īpašums. Tas apgrūtina sociālās palīdzības saņemšanu. Un vēl – apsekošana mājās nav mūsu kaprīze, to prasa likums, bez tās nevaram piešķirt pabalstu. Tikai pēc tam klients nāk ar dokumentiem un tiekas ar sociālās palīdzības organizatoru, lai nokārtotu pabalstu. Tad tas aizņem 20–30 minūtes, nevis pusotru stundu," informē E. Alksnis.

***

APMEKLĒTĀJU PIEŅEMŠANAS LAIKS

Pirmdiena 10–13 (pēc iepr. pieraksta) 14–18 (pēc iepr. pieraksta)

Otrdiena 10–12 (rindas kārtībā) 13–16 (rindas kārtībā)

Trešdiena 9–12 (pēc iepr. pieraksta) 13–16 (rindas kārtībā)

Ceturtdiena 9–12 (pēc iepr. pieraksta) 13–16 (rindas kārtībā)

Piektdiena Administratīvā diena

Latvijā

Elejas pagastā konstatēts rets, bet bīstams tauriņš – zeltvēdera mūķene. Lai gan tās izskats var šķist maldinošs, šīs sugas kāpuri rada draudus ne tikai kokiem, bet arī cilvēku veselībai, izraisot nopietnas alerģiskas reakcijas. "360TV Ziņas" devās uz zeltvēdera mūķenes savairošanās vietu, lai noskaidrotu vairāk.

Svarīgākais