Rīgā vairākās vietās attīstīs veloinfrastruktūru

© Ģirts Ozoliņš / F64

Rīgā norit darbs pie vairāku veloinfrastruktūras projektu izstrādes, ceturtdien izskanēja vebinārā "Rīga ripo".

Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļa, noritot darbs pie veloinfrastruktūras būvprojektu izstrādes un realizācijas. Piemēram, šajā rudenī sāks veloceļa izbūvi un seguma atjaunošanu Vilhelma Purvīša ielā. Projekts paredz veloceļa izbūvi visas Vilhelma Purvīša ielas garumā - attiecīgi, no Dzirnavu ielas līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai.

Posmā no Emīlijas Benjamiņas ielas līdz Lastādijas ielai projekta risinājums paredz izbūvēt no brauktuves nodalītus vienvirziena velosipēdu ceļus katrā ielas pusē. Savukārt posmā no Lastādijas ielas līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai paredzēts izbūvēt no brauktuves nodalītu divvirziena velosipēdu ceļu Vilhelma Purvīša ielas labajā pusē.

Pašlaik izsludināts iepirkums būvprojekta realizācijai veloceļam "Centrs - Ķengarags - Rumbula - Dārziņi, posmam no Vanšu tilta līdz Dzelzceļa tiltam" izbūvei, kā arī norisinās sarunu procedūra par velojoslu ierīkošanu un ielu krustojumu labiekārtošana Dzirnavu ielas posmā no Tērbatas ielas līdz Skolas ielai.

Drīzumā plānots izsludināt arī veloceļa "Centrs - Ķengarags - Rumbula - Dārziņi, posmam no Rumbas ielas 88 līdz Jāņogu ielai" "projektē un būvē" iepirkumu.

Pašlaik tiekot izstrādāti arī trīs reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras projekti. Tiek strādāts pie maršruta Rīga - Ulbroka, Rīga - Ķekava un Rīga - Babīte - Piņķi veloceļu projektu izstrādes.

Pašvaldības Veloinfrastruktūras nodaļa strādā arī pie tā, lai drīzumā varētu izsludināts atkārtotus iepirkums veloceļu Dzirciema ielā un Buļļu ielā, Nīcgales ielā un Pildas ielā, Ilūkstes ielā, Andreja Saharova ielā un Katlakalna ielā, Ulbrokas ielā, Brāļu Kaudzīšu ielā izbūve.

Tāpat norit darbs pie diviem veloinfrastruktūras projektiem gar dzelzceļu - "Maģistrālas nozīmes velo infrastruktūras izveide maršrutā Brasa - Sarkandaugava - Mīlgrāvis" un "Reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras izveide maršrutā Vecāķi - Carnikava".

Kā ziņots, šodien vebinārā Rīgas pašvaldība informēja par paveikto un plānoto darbu veloinfrastruktūras attīstīšanai pilsētā, aktualitātēm mikromobilitātes rīku stāvēšanas zonu ieviešanā, kā arī par rezultātiem un secinājumiem, sākot cīņu ar ilgstoši novārtā atstātajiem velosipēdiem pilsētas centrā.

Šogad veloinfrastruktūra, veidojot apkaimju savienojumus, ierīkota Āgenskalna un Ķīpsalas apkaimē - Balasta dambja posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Daugavgrīvas ielai.

Mežciema apkaimē veloinfrastruktūra ierīkota visā Gaiļezera ielas garumā, kā arī Čiekurkalna un Mežaparka savienojums izveidots, ieviešot veloinfrastruktūru Viskaļu un Ezermalas ielā.

Pagājušā gada rudenī apkaimju savienojums ar pilsētas centru izveidots Skanstē - Vesetas ielas posmā no Zirņu ielas līdz Mālpils ielai un Zirņu ielas posmā no Skanstes ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai, un Grīziņkalnā - Jāņa Asara ielas posmā no Lienes ielas līdz Augšielai.

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais