Maskavas namu neviens negrib

© Ģirts Ozoliņš/MN

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pirmajā izsolē par Maskavas kultūras un biznesa centru Rīgā, Marijas ielā 7, kas plašāk pazīstama kā Maskavas nams, nav izdevies piesaistīt potenciālo investoru interesi, informēja VNĪ valdes loceklis Andris Vārna.

Izsolē Maskavas nama sākumcena bija 3,57 miljoni eiro.

Tādēļ VNĪ plāno samazināt sākumcenu par 20%, lai veicinātu lielāku investoru iesaisti un nodrošinātu veiksmīgu izsoles norisi. Plānots, ka lēmums par cenas samazināšanu tiks pieņemts ne agrāk kā 24.septembrī, pēc tam atkārtotu izsoli paredzēts izsludināt 1.oktobrī.

Vārna norāda, ka, uzrunājot potenciālos investorus un nekustamā īpašuma darījumu starpniekus, šobrīd esošā izsoles cena nav pietiekami pievilcīga tirgus dalībniekiem. Īpašuma lietošanas specifika, kas orientēta uz kultūras un dažādu pasākumu norises funkcijām, neatbilst pašreizējam pieprasījumam, tāpēc potenciāli nākamajam ēkas īpašniekam, veicot papildus investīcijas ēkā, tā būtu jāpielāgo funkcijai, kas varētu labāk atbilst gan vietējā, gan starptautiskā tirgus prasībām, skaidro Vārna.

Maskavas nams, kas uzcelts 1976.gadā un atjaunots 2002.gadā, ir piecstāvu ēka ar vienu pazemes stāvu un kopējo platību 4482,4 kvadrātmetri. Ēka līdz šim kalpojusi par vietu dažādiem kultūras un biznesa pasākumiem, tostarp teātra izrādēm un kinoseansiem.

Kā ziņots iepriekš, ieņēmumi no īpašuma pārdošanas tiks novirzīti Ukrainas sabiedrības atbalstam. Saskaņā ar Saeimas pieņemto likumu, līdzekļi tiks izmantoti, lai palīdzētu Ukrainas civiliedzīvotājiem, apliecinot Latvijas valsts solidaritāti un atbalstu šajā sarežģītajā laikā.

Potenciālie investori tiks aicināti piedalīties jaunajā izsolē, kas varētu sākties 1.oktobrī pēc lēmuma par cenas samazināšanu.

VNĪ dibināts 1996.gadā, tā 100% akcionārs ir Finanšu ministrija.

Latvijā

Šogad Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku vecītim visbiežāk vēlētos lūgt veselību, mieru un finansiālo stabilitāti, liecina modes un izklaides centra “Rīga Plaza” veiktā aptauja. Lielākā daļa (83%) svētku laiku plāno pavadīt kopā ar ģimeni, savukārt svētkiem gatavoties sāk vien pāris nedēļas iepriekš.

Svarīgākais