Pēc izskanējušajiem aizrādījumiem Rīgas 1. slimnīca prasa viest skaidrību normatīvos

© Rūta Kalmuka / F64

Pēc tiesībsarga aizrādījumiem par īslaicīgo sociālo aprūpi Rīgas 1.slimnīca prasa viest skaidrību normatīvajā regulējumā.

Kā aģentūru LETA informēja slimnīcas pārstāve Iveta Medne, slimnīca sagatavojusi priekšlikumus normatīvā regulējuma grozījumiem, kurus ir iesniegusi Rīgas pašvaldības Labklājības departamentam izvērtēšanai un tālākai virzībai.

Rīgas 1. slimnīcas pārstāve Iveta Medne akcentē, ka tiesībsarga ziņojums ir veicinājis būtisku diskusiju gan pašvaldības, gan valsts līmenī par šī pakalpojuma saturu, atklājot nepieciešamību pēc skaidrāka normatīvā regulējuma. Viņa gan neatklāja, ko tieši slimnīca rosinājusi.

Slimnīcā uzskata, ka ziņojumā tās Īslaicīgās sociālās aprūpes centra sniegtais pakalpojums ir vērtēts saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas vairāk attiecas uz ilglaicīgās sociālās aprūpes pakalpojumiem. Tomēr tie ir atšķirīgi pakalpojumi.

Slimnīca arī noraida Tiesībsarga ziņojumā apgalvoto, ka šobrīd sociālās aprūpes pakalpojumi centrā tikpat kā netiek nodrošināti, uzsverot, ka aprūpējamām personām ir smagi vai ļoti smagi fiziski un garīgi ierobežojumi, kuru dēļ ir nepieciešams atbalsts ikdienas funkciju veikšanā, kā arī jāveic regulāra funkcionālo traucējumu izmaiņu novērošana.

Vienlaikus slimnīca apzinās, ka sociālās jomas darbinieku skaits centrā ir nepietiekams, taču tas ir saistīts ar finansējuma ierobežojumiem. Tāpēc šī gada 13.maijā slimnīca vērsās Rīgas pašvaldībā, informējot par nepieciešamo papildu personālu un tā nodrošināšanai nepieciešamo papildu finansējumu.

Slimnīca arī pauž, ka situācijas, kurās tiek pārsniegta maksimālā klientu kapacitāte, proti, 110 klientu, rodas reti - piemēram, gadījumos, kad kavējas klientu transportēšana vai citu īslaicīgu iemeslu dēļ.

Komentējot aizrādījumu, ka atsevišķi iemītnieki centrā uzturas ilgāk par sešiem mēnešiem, slimnīca skaidro, ka Ministru kabineta noteikumos nav paredzēts konkrēts termiņš, kādā jānodrošina īslaicīga sociālā aprūpe, līdz ar to šis pakalpojums ir pagaidu risinājums klientam, līdz viņš var saņemt ilgstošas sociālās aprūpes institūcijas pakalpojumus vai atgriezties mājās.

Komentējot konstatētos higiēnas pārkāpumus, kā pacientu neregulāru mazgāšanu un neregulāru tīras gultas veļas nodrošināšanu, slimnīca apgalvo, ka tie saistīti tikai ar nekorektu medicīnas personāla dokumentāciju par attiecīgajām higiēnas procedūrām.

Slimnīca norāda, ka jau ir sastādījusi pasākumu plānu pakalpojuma kvalitātes uzlabošanai, un lielākā daļa no pasākumiem jau esot veikti.

Slimnīca arī esot pastiprinājusi personāla izglītošanu par fizisko personu datu aizsardzības principiem un pašlaik visas klientu lietas tiek uzglabātas slēgtos skapjos, ar pieejamību tikai noteiktam personālam.

Par rekomendāciju izpildi un plānotajiem pasākumiem slimnīca informējusi Tiesībsargu un citas iesaistītās institūcijas.

Svarīgākais