Šogad Rīgu varētu apmeklēt par 15% vairāk ceļotāju nekā pagājušajā gadā, kad tika uzņemti 1,2 miljoni ārvalstu viesu, aģentūrai LETA prognozēja Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras Tūrisma pārvaldes vadītāja Ieva Lasmane.
Viņa sacīja, ka liela ietekme uz tūrisma plūsmu ir starptautisku vai lielu pasākumu norisei Rīgā - pērn tie bija Pasaules čempionāts hokejā, Dziesmu un deju svētki, "Rimi" Rīgas maratons un Pasaules čempionāts skriešanā.
Tostarp viņa minēja, ka, piemēram, "Rimi" Rīgas maratonā pagājušajā gadā piedalījās dalībnieki no 76 valstīm. Maratona laikā vidējie dienas tēriņi dalībniekiem no Baltijas valstīm bija 271 eiro, no Ziemeļvalstīm - 352 eiro, no citām Eiropas valstīm - 298 eiro, savukārt ceļotājiem no trešajām valstīm - 514 eiro.
Lasmane atzīmēja, ka minētā pasākuma organizēšana valsts ekonomikai piesaistīja 3,69 miljonus eiro ārvalstu naudas, tostarp Rīgas naktsmītņu, restorānu un kafejnīcu sektoram tika piesaistīti 1,649 miljoni eiro.
"Ņemot vērā, ka tūrisms Rīgā ir izteikti sezonāls - aktīvajā periodā no maija līdz septembrim Rīgu apmeklē apmēram 45% no kopējā tūristu skaita gadā -, tieši sezonalitātes mazināšana ir viens no Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras mērķiem," pauda Lasmane.
Vienlaikus Tūrisma pārvaldes vadītāja sacīja, ka pirms kara Ukrainā aptuveni 14% no kopējās tūrisma plūsmas bija ceļotāji no Krievijas un Baltkrievijas, taču patlaban tiek strādāts pie jauniem mērķa tirgiem, piemēram, Polijas, Somijas, Norvēģijas, Zviedrijas, lai atgūtu apmēram 200 000 zaudēto tūristu.
Lasmane norādīja, ka šajā gadā būtiskākie akcenti un notikumi, kas tiek izmantoti reklāmas kampaņās ārvalstīs, ir "Michelin Guide" ieteiktie restorāni un gastronomijas kultūra, kā arī aktīvi tiek veidots un reklamēts saturs par citām šī gada lielākajām norisēm Rīgā, piemēram, "Rimi" Rīgas maratonu, FIA pasaules rallija čempionāta posmu "Tet Rally Latvia", "Positivus" festivālu un citiem.
Taujāta par finanšu līdzekļiem, kurus plānots novirzīt Rīgas popularizēšanai, Lasmane sacīja, ka šajā gadā plānotais mārketinga budžets tūrisma veicināšanai ir 1,3 miljoni, kas ir vēsturiski lielākais budžets tieši mārketinga aktivitātēm.
Pēc viņas skaidrotā, tajā ietverta darījumu tūrisma atbalsta programma, reklāmas aviokompāniju mārketinga kanālos un starptautiskajos tūrisma ceļvežos, lielo pasākumu reklāmas kampaņas, starptautiskā mārketinga un sabiedrisko attiecību kampaņas, tostarp aktivitātes digitālajos medijos, Polijas, Somijas, Norvēģijas žurnālistu un viedokļu līderu vizīšu nodrošināšana, viedokļu raksti, reklāmas nozīmīgos tūrisma un dzīvesstila izdevumos.
2023.gadā Rīgā uzņemti 1,2 miljoni ārvalstu ceļotāju, kas ir par 22% vairāk nekā 2022.gadā.