Rīgas domes sēdē kritizē Lielirbes un Ulmaņa gatves krustojuma pārbūvi; brīdina par pamatīgiem satiksmes satrēgumiem

© Ilze Zvēra/MN

Šodien Rīgas domes sēdē frakcijas "Saskaņa" deputāti asi kritizēja Lielirbes un Ulmaņa gatves krustojuma pārbūvi.

Šodien deputātiem bija jālemj par projekta īstenošanu, kas ļautu investoram, kurš pārbūvēs krustojumu, nemaksāt ceļa infrastruktūras izmantošanas nomas maksu, nevis par konkrētiem risinājumiem.

Taču Rīgas domes frakcija "Saskaņa" domes sēdē vēlējās noskaidrot, kurš ir pieņēmis lēmumu vai saskaņojis konkrēto risinājumu, kā krustojums tiks pārbūvēts. "Saskaņas" ieskatā esot nepieciešams apturēt minēto projektu, meklējot Rīgas iedzīvotājiem izdevīgāku risinājumu.

Kā pauda "Saskaņas" pārstāvis Konstantīns Čekušins, lēmums par krustojuma pārbūvi pieņemts bez satiksmes plūsmas analīzes, bez sabiedriskās apspriešanas Rīgā un rīdzinieku viedokļu uzklausīšanas.

Frakcijas ieskatā, šajā krustojumā vislabākais, bet visdārgākais variants būtu daudzlīmeņu krustojuma vai arī rotācijas apļa izbūve.

Viņš brīdināja, ka šajā krustojumā pēc pārbūves veidosies pamatīgi satiksmes satrēgumi.

"Saskaņa" arī aicināja sasaukt apvienoto Finanšu un administrācijas lietu, Satiksmes un transporta lietu un Pilsētas attīstības komitejas sēdi, lai izskatītu šo jautājumu.

Plānots, ka projekts tiks īstenots līdz šī gada 1.decembrim.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā tiek pārbūvēts Lielirbes un Ulmaņa gatves krustojums, lai izveidotu piebraukšanas iespēju jaunajam "Depo" veikalam Mārupē, Lielajā ielā 2, netālu no Kārļa Ulmaņa gatves.

Kā aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē, pārbūvi par saviem līdzekļiem veic veikalu tīkla "Depo" attīstītājs SIA "Kārļa Būmaņi".

Kā liecina informācija Mārupes pašvaldības mājaslapā, kopējās projekta investīcijas infrastruktūrā pārsniegs 7 miljonus eiro. Pērn Mārupes pilsētas pusē tika izbūvētas veikala teritorijai piegulošās ielas - Daibes un Kalmju iela. Vienlaikus Ulmaņa gatvē 500 metru garumā tika izbūvēta lēngaitas josla, kas veido piekļuvi "Moller Auto Rīga" autosalonam un veikalam "Depo", kā arī tika izgaismots gājēju un velosipēdu celiņš.

Pēc Lielirbas un Ulmaņa gatves krustojuma pārbūves, veicot Lielās ielas pieslēgumu Ulmaņa gatvei un Lielirbes ielai, Mārupes iedzīvotāji varēs daudz ērtāk nokļūt no Lielās ielas uz Lielirbes ielu Rīgas centra virzienā un atpakaļ, pa tiešo šķērsojot Ulmaņa gatvi.

Projektā plānota arī jaunas lietus ūdens kanalizācijas sistēmas izbūve Ulmaņa gatvē, kā arī atbilstoši projektam tiek pārbūvēti inženiertehniskie tīkli šajā krustojumā.

Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2024.gada 1.oktobrim.

Kā skaidroja Rīgas domē, Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departaments un Pilsētas attīstības departaments izvirzījuši prasības satiksmes drošības un organizācijas uzlabošanai minētajā ielas posmā, paredzot Lielirbes ielas - Lielās ielas un Jaunmoku ielas - Upesgrīvas ielas krustojumu izbūvi.

Saskaņā ar izpētes rezultātiem, piedāvātais projekta risinājums ar krustojumu pārbūvi nodrošinot līdzvērtīgu satiksmes komforta līmeni.

Turklāt projekta īstenošanas laikā paredzami vairāki ieguvumi, piemēram, papildu joslu izbūve, atsevišķas joslas izveide 22.autobusam virzienā uz centru.

Kā ieguvums tiek uzskatīta iespēja no Lielirbes ielas aizbraukt uz Mārupi, nebraucot pa lidostas pārvadu, bet no Mārupes būs iespēja aizbraukt uz Lielirbes ielu, neizmantojot Upesgrīvas ielu un apgriešanās vietu.

No Mārupes būs iespēja izbraukt uz Lielirbes ielu, un divas reizes nogriežoties pa labi varēs izbraukt uz Ulmaņa gatvi, lai aizbrauktu uz Jūrmalu. Tādējādi tiks atslogota Upesgrīvas iela un apgriešanās vieta.

Krustojumā esošo luksoforu režīms nepieciešamības gadījumā tiks koriģēts, mainot fāžu garumus.

LETA jau ziņoja, ka "Luminor Bank" piešķīrusi 21,8 miljonu eiro aizdevumu SIA "Depo DIY" jauna "Depo" veikala būvniecībai Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, aģentūru LETA informēja bankas pārstāvji.

Pašlaik Latvijā darbojas deviņi "Depo" veikali, Lietuvā - seši, bet Igaunijā ir viens "Depo" veikals.

Saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju, 2022.gadā "Depo DIY" strādāja ar 336,2 miljonu eiro apgrozījumu un ar 16,65 miljonu eiro peļņu.

"Depo DIY" reģistrēta 2004.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 7 501 006 eiro.

"Depo" vienīgā īpašniece ir SIA "DMT Pluss". Pēc "Firmas.lv" informācijas, "DMT Pluss" lielākais īpašnieks ir Andris Kozlovskis (25,19%), pa 19,94% kapitāldaļu pieder Verai Marinkēvičai, Artim Kozlovskim un Vinetai Atvarai, savukārt 15% pieder SIA "Ausekļa ielas nams".

Savukārt SIA "Kārļa būmaņi" reģistrēta 2017.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 5,5 miljoni eiro. 2022.gadā uzņēmums strādāja bez apgrozījuma un ar 33 510 eiro zaudējumiem.

"Kārļa būmaņi" pieder SIA "New Bumani Invest", kas pieder jau minētajai SIA "DMT Pluss".

Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais