Rīga no metrobusu līnijas izveides neatsākās, bet naudas šobrīd nav

© Depositphotos

Rīgas pašvaldība iepirkumā meklēs metrobusu līnijas būvprojektu ekspertīzes un pārbaudes veicēju.

Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijas Iepirkumu pārvalde publicējusi iepriekšēju informatīvo paziņojumu par plānoto iepirkumu - neatkarīgas sabiedriskā transporta līnijas un ar to saistītas veloinfrastruktūras izbūve Dzelzavas ielas posmā no Jorģa Zemitāna tilta līdz Juglas ielai būvprojektu ekspertīze un pārbaude.

LETA jau ziņoja, ka iepriekš Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (V) atklāja, ka, visticamāk, finansējumu šī projekta īstenošanai valdība nepiešķirs un iepriekš plānotie aptuveni 40 miljoni eiro pēc Satiksmes ministrijas ierosinājuma tiks pārvirzīti "Rail Baltica" projektam.

Kā aģentūrai LETA iepriekš teica Ķirsis, viņš cer, ka metrobusu līnijas izveides projektu Rīgā varēs īstenot no nākamā Eiropas Savienības (ES) plānošanas perioda 2028. - 2030.gadam līdzekļiem.

Savukārt, ja neizdosies metrobusu līnijas projektam piesaistīt ES naudu, tad pašvaldība pati meklēs finansējumu.

Kā skaidroja pašvaldībā, līdz ar to pagaidām nav plānots no šī projekta atteikties, tāpēc visi ieplānotie darbi turpinās, tajā tai skaitā tiks izsludināts iepirkums par būvprojekta ekspertīzes veikšanu, lai situācijā, ja projekts tiek īstenots, būtu veikti nepieciešami darbi lai iekļautos plānotajos darbu termiņos.

Metrobusu līnijas būvniecību Rīgā, Dzelzavas ielā, bija plānots sākt šogad. Pēc sākotnējām aplēsēm, metrobusa līnijas izmaksas tika lēstas aptuveni 40 miljoni eiro.

Metrobuss ir no autosatiksmes atdalīta, neatkarīga autobusu vai trolejbusu līnija, to mēdz dēvēt arī par ātrgaitas autobusu vai trolejbusu. Tā mērķis ir nodrošināt ātrgaitas tramvajam pielīdzināmu pakalpojumu par ievērojami zemākām ieviešanas izmaksām.

Projekts bija iecerēts kā daļa no Eiropas Aveseļošanas un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas, kuras mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju.

Svarīgākais