Tērbatas ielas pārveidei par gājēju ielu daudz šķēršļu

© f64

Bruģakmens seguma, trolejbusu līnijas kontakttīkla pārcelšana un satiksmes kustības maiņa ir galvenās problēmas, kas rada virkni jautājumu diskusijai, cik efektīva varētu būt Tērbatas ielas pārveide par gājēju ielu.

Rīgas domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome atbalstījusi plānu ielas pārveidi par gājēju ielu sadalīt trīs posmos.

Ziņojumā par gājēju ielas izveidi norādīts, ka gājēju ielas izveide posmā no Elizabetes līdz Tallinas ielai iespaidos satiksmes komforta līmeni: pasliktināsies apstākļi krustojumos Elizabetes un K. Barona ielā un Dzirnavu un K. Barona ielā. Tērbatas ielu posmā no Matīsa līdz Tallinas ielai nav lietderīgi pārveidot par gājēju ielu, jo tur gājēju kustības intensitāte saglabāsies neaktīva.

Pētījumā konstatēts, ka gājēju ielās lielākoties tiek izmantoti iešanai ērti segumi un šķērsprofili, bet Tērbatas ielā esošais brauktuves bruģakmens segums un ielas šķērsprofils nav piemērots gājēju ielas izveidei. Attiecībā uz sabiedrisko transportu ziņojumā norādīts, ka jāpārceļ trolejbusa līnija no Tērbatas ielas starp Elizabetes un Ģertrūdes ielu. Pirmā maršruta trolejbusus no Tērbatas ielas paredzēts novirzīt 2014. gadā. Tas pasliktinās pieturvietu sasniedzamību, tomēr tā paliks pilsētu centram rekomendējamo lielumu robežās – mazāka par četrām līdz piecām minūtēm. Noskaidrots, ka sabiedrisko transportu izmanto tikai pieci līdz septiņi procenti Tērbatas ielā dzīvojošo, strādājošo un apmeklētāju. Savukārt līdz ar trolejbusa novirzīšanu no Tērbatas ielas jaunas trolejbusa līnijas kontakttīkla ierīkošana no Tērbatas līdz Brīvības ielai izmaksās apmēram 100 000 latu, novērtējis uzņēmums Rīgas satiksme.

Lai nodrošinātu piebraukšanu pie apbūves, īpaši ēku iedzīvotājiem, kam nav citu piebraukšanas iespēju, izņemot Tērbatas ielu, esot jāsaglabā vietējā transporta kustība, kura nebūs liela un var tikt ierobežota viena kvartāla robežās, laikā vai ar caurlaižu izmantošanu. Savukārt preču piegāde komerciālai apbūvei jāorganizē ārpus lielāku objektu aktīvas apmeklētības stundām, piemēram, no rīta līdz pulksten deviņiem vai vakarā pēc pulksten 20. Piebraukšanas maršruti pie objektiem jākonkretizē nākamajās projektēšanas stadijās.

Rīgas domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padomes vadītājs vicemērs Andris Ameriks (LPP/LC) uzsver, ka ar pirmā posma īstenošanu saistītie jautājumi – par posmu no Elizabetes līdz Lāčplēša ielai – jāiekļauj Rīgas domes Attīstības departamenta un Attīstības komitejas, kā arī Satiksmes un transporta lietu komitejas darba kārtībā. Meklējot optimālo risinājumu Tērbatas ielas pārveidei par gājēju ielu, eksperti ierosina projektu realizēt trīs posmos.

***

UZZIŅAI

Eksperti ierosina projektu realizēt trīs posmos:

- no Elizabetes līdz Lāčplēša ielai ar ieviešanu ekspluatācijā nosacīti 2011. gadā;

- no Elizabetes līdz Matīsa ielai – 2014. gadā;

- no Elizabetes līdz Tallinas ielai pabeigt 2018. gadā.

Svarīgākais