Maksimālo tarifu noteikšana ir vienīgais pareizais risinājums, lai risinātu taksometru problēmu pie lidostas "Rīga", aģentūrai LETA sacīja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
Viņa papildināja, ka patlaban spēkā esošais regulējums neļauj noteikt maksimālās cenas taksometra braucienam, tādēļ lidostas vadība aicina Satiksmes ministriju (SM) skatīties arī uz citām lidostām pasaulē, pārņemot praksi par maksimālajiem cenu griestiem.
"Tādējādi tas varētu attiekties uz visām taksometru kompānijām, kas strādā Latvijā. Tas varētu atrisināt šo jautājumu, jo tad taksometru kompānijām, kas pie Rīgas lidostas atved pasažierus no citām pilsētām, vai kompānijām, kurām nav speciālās licences, būtu jāstrādā ar vienu un to pašu tarifu," minēja Odiņa.
Vienlaikus Odiņa atgādināja, ka pašreizējais risinājums ir ieviest vaučeru sistēmu, kura varētu attiekties uz taksometru kompānijām, kas ir saņēmušas speciālās licences pie lidostas.
"Patlaban speciālā licence ir diviem taksometru pārvadātājiem ar aptuveni 60 automašīnām, tomēr pārvadātājiem ir atšķirīgi tarifi, kas dažreiz rada problēmas, jo cilvēki bieži tos neskatās. Tādējādi vaučers varētu atrisināt šo problēmu, jo abas kompānijas strādātu ar vienu vaučeru par vienu cenu. Pēc tam attiecīgi varētu noslēgt līgumu ar pārvadātājiem un Rīgas lidosta tos varētu tirgot," norādīja Odiņa.
Lidostas vadītāja arī pieminēja, ka sākotnēji tos varētu pārdot informācijas centrā, bet pēc tam arī Rīgas lidostas mājaslapā.
Viņas ieskatā vaučers neatrisinās visas problēmas, jo tas nenozīmēs, ka visiem pasažieriem būs jāpērk vaučers. "Tāpat pasažieri varēs izvēlēties braukt ar skaitītāju, ja, viņuprāt, tas ir lētāk," skaidro Odiņa, uzsverot, ka patlaban ir jāsakārto likumiskā bāze.
Savukārt Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka SM patlaban izstrādā priekšlikumus taksometra nozares sakārtošanai, kā arī SM ir lūgusi Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisiju pagarināt priekšlikumu iesniegšanas termiņu līdz janvāra beigām.
LETA jau ziņoja, ka Saeimas Tautsaimniecības komisija 10.janvārī SM uzdeva līdz 19.janvārim izveidot priekšlikumus stingrākiem nosacījumiem taksometru nozarē, tostarp izvērtējot stingrāku komercpārvadājumu regulējumu arī pie Rīgas lidostas.
Jau vēstīts, ka lidostā "Rīga" 2023.gadā apkalpoti kopumā 6,63 miljoni pasažieri, kas ir par 23% vairāk nekā 2022.gadā, taču par 15% mazāk nekā 2019.gadā pirms Covid-19 pandēmijas.
Lidosta "Rīga" 2023.gada deviņos mēnešos strādāja ar 54,512 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 30,8% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa pieauga par 72% - līdz 5,268 miljoniem eiro.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.